Start-up Tykn wint 50.000 dollar bij Chivas Venture
- B2b
- 10 mei 2019 @ 12:04
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - StartupEvenement
- 10 mei 2019 @ 12:04
- Lucas Boon
De Nederlander Tey el-Rjula heeft met zijn start-up Tykn 50.000 dollar aan funding binnengesleept, gisteravond tijdens de finale van de Chivas Venture op The Next Web Conference in Amsterdam.
Chivas Venture is een internationale competitie voor social entrepeneurs, geïnitieerd door whiskeymerk Chivas Regal. Aan de hand van meerdere criteria, waaronder de potentie om social impact te creëren en de schaalbaarheid van de onderneming, won Tykn de vierde plaats.
Javier Larragoiti van Xilinat (Mexico) werd verkozen tot winnaar, hij won 310.000 dollar aan funding voor zijn bedrijf dat de suikerindustrie wil transformeren met het omzetten van agrarisch afval in een calorie-arme suikervervanger. Naast Xilinat en Tykn wisten ook deze drie finalisten funding binnen te slepen: Syntoil uit Polen (240.000 dollar), SPEAK uit Portugal (100.000 dollar) en Copia uit de Verenigde Staten (50.000 dollar).
Blockchain
Nooit meer afhankelijk zijn van overheidsinstanties of grote bedrijven om te bewijzen wie je bent. Met die missie werkt Tey aan een oplossing voor een actueel maatschappelijk thema: honderdduizenden vluchtelingen die moeilijk hun identiteit kunnen bewijzen, omdat hun persoonsdocumenten zijn kwijtgeraakt of afgenomen.
Tey, geboren in Koeweit als zoon van Syrische ouders, liep zelf ook tegen dit probleem aan toen zijn geboorteakte werd vernietigd tijdens de Golfoorlog. De innovatieve blockchaintechnologie van Tykn moet vooral uitkomst voor vluchtelingen bieden. Via een mobiele app kunnen zij makkelijk, veilig en snel bij hun persoonsgegevens.
Tey’s eerste reactie na het winnen van de prijs: ‘Het is ongelooflijk mooi dat we zoveel steun hebben gekregen en ik ben dankbaar dat we nu de kans krijgen om Tykn verder uit te bouwen. De 50.000 dollar willen we onder meer investeren in de ontwikkeling van nieuwe tools. Door alles wat ik zelf heb meegemaakt heb ik een enorme drive om wereldwijd een positieve impact te maken.’
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing