Marieke Willemsen nieuwe marketingmanager Toyota
- B2b
- 2 okt 2019 @ 15:03
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Automotive
- 2 okt 2019 @ 15:03
- Sjaak Hoogkamer
Per 1 oktober 2019 begint Marieke Willemsen als General Manager Marketing bij Toyota importeur Louwman & Parqui. Ze komt van KPN en volgt Willem Verschuur op die de afgelopen 4,5 jaar verantwoordelijk was voor marketing.
In de telecommunicatiebranche werkte Marieke Willemsen onder meer voor Telfort, KPN en internetprovider XS4ALL waar ze verantwoordelijkheid droeg voor (online) marketing, communicatie en product management. In haar laatste functie als Manager Commercie XS4ALL was zij onder andere verantwoordelijk voor de herpositionering van XS4ALL en de groei in NPS (klantentevredenheid).
Datastromen
Willemsen: ‘Ik denk dat mijn commerciële gedrevenheid en kennis van de subscriptionmarkt in combinatie met klant- en datafocused werken heel goed aansluiten op de ontwikkelingen in de autobranche. Hierin zullen snelgroeiende digitale datastromen namelijk grotendeels bepalend zijn voor het succes.’
Willemsen volgt Willem Verschuur op, die de rol van General Manager Marketing de afgelopen 4,5 jaar heeft vervuld. Willem Verschuur gaat als Groepsdirecteur leidinggeven aan ID&D (Innovation, Digital & Data), een nieuwe divisie binnen Louwman Group. De ID&D Divisie zal fungeren als katalysator van onderscheidende ideeën en strategieën op het gebeid van new mobility, innovatie, data, e-commerce, nieuwe media en technologie.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 50, 202512-12-2025
- Marketingtransfers week 49, 202505-12-2025
- Sanne Hartman (Ovivio): 'Je kunt het... 01-12-2025
- Marketingtransfers week 48, 202528-11-2025
- Imke Walenberg nieuwe hoofdredacteur... 24-11-2025
- Marketingtransfers week 47, 202521-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

