Onno Koole van Losberger De Boer over het implementeren van value based pricing

Onno Koole van Losberger De Boer over het implementeren van value based pricing
  • B2b
  • 30 mei 2022 @ 08:48
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • PrijsMarketing

Onno Koole is Group Marketing Director bij Losberger De Boer, een van de grootste leveranciers van tijdelijke en permanente modulaire gebouwen ter wereld. Hij is een van de sprekers tijdens Nima Marketing Day 2022. Een korte kennismaking.

Koole is sinds 2015 Group Marketing Director bij Losberger De Boer, waar hij sinds 2003 in dienst is in verschillende marketingrollen. Hiervoor was hij werkzaam bij UPC Priority Telecom en in de luchtvaartindustrie. Losberger De Boer werd opgericht in 1919 en produceert, verkoopt en verhuurt modulaire bouwoplossingen voor evenementen, bedrijfsruimte en militaire en humanitaire toepassingen. Er werken 800 m/v, verdeeld over 12 landen en 3 continenten en met een omzet van bijna 200 miljoen in 2021.

1 Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
Ik haal zelf veel inspiratie uit de ervaringen van anderen met de aanpak van problemen die we allemaal tegenkomen in verschillende industrieën, dus wanneer ik iemand anders kan helpen met mijn ervaringen geef ik daarmee graag iets terug.

2 Wat hoop je dat bezoekers van jouw sessie meenemen naar huis?
Inspiratie over hoe men bij het eigen bedrijf value based pricing zou kunnen implementeren of versterken.

3 Is er nog marketing buiten internet?
Zeer zeker, vooral in bedrijfstakken waarbij persoonlijke interactie van groot belang is. Daarnaast is ‘omnichannel’ per definitie niet beperkt tot internet; om een doelgroep goed te bereiken moeten alle relevante kanalen worden gebruikt en de meeste tijd van een doelgroep wordt nog steeds buiten internet doorgebracht.

4 Hoeveel content moet contentmarketing hebben?
Net genoeg om gewenst te zijn en niet te veel om verzadiging te voorkomen. Contentmarketing moet heel selectief zijn, en daarom heel goed de relevantie van de content wegen voor het op de planning gaat. De groeiende overkill aan content maakt de koper doof en blind voor alles dat niet heel relevant is.

5 Lenen ‘ernstige’ onderwerpen (#metoo, Oekraïne etc.) zich voor gebruik in een marketingcampagne?
Ja, wanneer de diensten of producten van reële waarde kunnen zijn voor een groep waarbij die onderwerpen relevant zijn, kunnen die onderwerpen zich lenen voor een campagne. De relevantie moet wel echt zijn en niet met de haren erbij gesleept worden.

Sneak peek van de presentatie: The value based price is right
Losberger De Boer moest een transitie maken naar structurele value based pricing, waarvoor een driejarig traject is uitgevoerd. Onderdelen hiervan:
► analyse van klantsegmenten
► ontwikkeling van prijslogica en prijsstelling
► meenemen van salesorganisatie in value based pricing
► redesign van marketingcommunicatie vanuit waarde voor de klant.
In de presentatie gaat Koole in op de manier waarop het programma is uitgevoerd en welke middelen zijn opgeleverd om beter de value based price te kunnen bepalen en verkopen.

Hét marketingfestival voor en door marketeers

Op donderdag 16 juni 2022 staan marketeers in de spotlights. Topsprekers delen hun eigen verhalen over marketinguitdagingen, die soms geweldig uitpakten en soms wat minder, maar waar je altijd iets van opsteekt. DeFabrique in Utrecht fungeert wederom als ‘festivalterrein’ voor Nima Marketing Day. Koop nu je kaartje met korting!

 

 
Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken