[column] Gezocht: wat is jouw merk echt waard?

[column] Gezocht: wat is jouw merk echt waard?
  • B2b
  • 30 apr 2020 @ 11:14
  • 19514 x gelezen
  • Link
  • Leo van Sister
    Leo van Sister

    Merkcommissaris
    De Merkcommissarissen
  • Onderzoek

Merkcommissaris Leo van Sister is op zoek naar marketeers/merken die hun merk op basis van een eigen ontwikkelde waarderingsmodel willen laten waarderen.

Wat is de Brand Valuation Motor© en wat maakt het zo uniek?

Deze geheel nieuwe methode van de Merkcommissarissen stelt de juiste merkwaarde vast op basis van een nieuw ontwikkeld merkwaarderingsmodel waarin de belangrijkste branding, marketing, financiële, commerciële facetten meegewogen worden. Dat maakt de waarderingsmethode tot een zeer waardevol en compleet waarderingsmodel voor bedrijven & organisaties.

Het zijn nu vaak alleen de zeer grote organisaties die de economische waarde van hun bedrijf of organisatie laten berekenen, maar dit betreft dan alleen de bedrijfswaarde. Die bedrijfswaardering steunt vrijwel uitsluitend op financiële factoren als omzet (+ verwachting) en winstprestatie (+ verwachting. Juist de belangrijkste factoren over branding, marketing en communicatie worden daarin niet meegenomen. Dat maakt deze methode zo waardevol.

BVM waarderingsmethode kort uitgelegd

Het model kent vier hoofdvelden die allen een eigen gewicht in de waardering hebben. Dat zijn Merk & Marketing wegingsfactoren en Financiële & Commerciële wegingsfactoren. In het model worden de belangrijkste factoren getoond. Elk hoofdveld kent verder een groot aantal zeer belangrijke onderliggende factoren, die allen ook een wegingsscore hebben. Die factoren zijn sterk bepalend voor de kracht en waarde van het merk.              

De vanuit de opdrachtgever aangeleverde data en onderzoeksgegevens worden door de experts bij de Merkcommissarissen ingevoerd in het model en daarna uitgebreid geanalyseerd.

Gezochte merkcase

Voor de komende introductie zoeken de Merkcommissarissen een tweede merkcase waar deze gloednieuwe methode op toegepast kan worden. We zoeken een merk dat al 10 jaar of langer op de Nederlandse markt is en doorlopend actief is met marketing en communicatie-activiteiten alsook investeringen voor dat merk en daarover voldoende informatie kan aanleveren.

De deal

De merkeigenaar verstrekt voor het betreffende merk alle benodigde informatie over zaken als Merk & Marketing factoren en tevens Financiële & Commerciële factoren.

De vanuit de merkeigenaar aangeleverde data en onderzoeksgegevens worden door de experts van de Merkcommissarissen ingevoerd in het model en daarna uitgebreid geanalyseerd waarna de waardering in euro’s berekend wordt.

Normaal gesproken kost een dergelijke merkwaardering 12.000 euro ex. btw. Die zullen in dit specifieke geval niet worden berekend. Als tegenprestatie verleent de merkeigenaar toestemming aan de Merkcommissarissen® om de uitkomsten van deze merkwaardering op hoofdlijnen publicitair te gebruiken in haar communicatie en marketing activiteiten omtrent deze nieuwe service.

Interesse?

Stuur een mail aan leovansister@demerkcommissarissen.nl Daarna zal een selectie gemaakt worden van de ingezonden cases.

Zie de video: https://www.youtube.com/watch?v=Q8SNvdALDxE

 

Leo van Sister

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken