Super Bowl Ads: van Bob Dylan tot Hulk Hogan
- Bureaus
- 3 feb 2014 @ 10:13
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - ReclameTelevisieCommercials
- 3 feb 2014 @ 10:13
- Redactie Bureaus
Afgelopen nacht struikelden de celebrity's over elkaar in de reclameblokken rond de Super Bowl. Superhelden, Seinfeld, Bob Saget, The Muppets... maar de grootste verrassing was misschien toch wel folk-icoon Bob Dylan die auto's stond aan te prijzen. Hier een overzicht van de meest opvallende Super Bowl-commercials van deze zondag.
Met een publiek van meer dan honderd miljoen Amerikanen is de finale van de American Football-competitie het belangrijkste evenement van het jaar voor reclamemakers. Bedrijven geven gemiddeld 4 miljoen dollar uit voor een spotje van 30 seconden. Hieronder de duurbetaalde tv-spots van bedrijven als Chrysler, Coca-Cola, Radioshack, Budweiser, Kia en Oikos Yoghurt.
Veel media bespeuren veel aandacht voor de Amerikaanse identiteit in veel commercials. Zo portretteert Budweiser een soldaat die bejubeld wordt na zijn terugkeer uit Irak en bezingt Bob Dylan de auto-industrie van Detroit: 'We will build your car.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Belastingdienst lanceert 'handige' campagne
- Intertoys brengt De Grote Sinterklaasfilm tot leven
- Makro brengt humor in eindejaarshectiek
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
Laatste Nieuws
- Wegenwacht richt pijlen op jongere... 14-11-2025
- Nieuwe campagne Slachtofferhulp... 13-11-2025
- Volkswagen en TeamNL lanceren... 12-11-2025
- Verkeersverwachtingen.nl zet... 12-11-2025
- Foam krijgt nieuwe merkidentiteit12-11-2025
- Neople wint publieksprijs bij... 11-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

