[Campagne] Energiedirect kraakt onzinnige marketing-acties
- Bureaus
- 29 sep 2015 @ 12:07
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - ReclameCampagnesMarketingCommercialsActies
- 29 sep 2015 @ 12:07
- Redactie Bureaus
Energiedirect.nl start per 1 oktober een nieuwe merkcampagne met het thema ‘Hebben we niet, hebben we wel’. Met de campagne wil de energieleverancier zijn merkpositionering als prijs-challenger bekrachtigen en conventies in de energiemarkt doorbreken. 'We stellen de onzin in de energiemarkt aan de kaak.'
In de nieuwe campagne ‘Hebben we niet, hebben we wel’ benadrukt Energiedirect.nl de tegenstelling tussen de eigen klantbenadering en die van de markt. De uitdager pakt in deze campagne meerdere conventies aan. In de eerste commercial draait het om de trend dat bedrijven om klanten te winnen 'voor Sinterklaas lijken te spelen' met dure cadeaus, zoals tablets, telefoons en laptops, maar hen daar uiteindelijk zelf voor laat betalen.
Mark van Zon, directeur formulemanagement bij Energiedirect.nl: 'We willen ons merk steviger neerzetten als de uitdager in de energiemarkt. Om dat te bereiken stellen we op een no-nonsens, maar sympathieke manier onzin in de markt aan de kaak. Zo helpen we consumenten op zichtbare en gedurfde wijze grip op hun energiekosten te houden.'
Reclamebureau Etcetera ontwikkelde het concept en produceerde de tv- en radiocommercial, de online video en het billboard. Het online bannerconcept en de eDM zijn geproduceerd door Energiedirect zelf.
Credits
Klant: Energiedirect.nl
Bureau: Etcetera
Verantwoordelijk bij klant: Jorrit Pijlman
Creatie: Maarten Reynen, Michiel Otting
Strategie: Job Koopman
Account: Netteke Bak, Louise Mathlener
Producer: Marieke Prette
Productiemaatschappij: Artbox
Regisseur Kerry Murphy
Producer Julien Kraakman
Camera (DOP) Justin Bodenkamp
Postproductie Artbox
Animatie Michiel Krop
Geluidsstudio Sounds like Film
Sounddesign Nando Eweg
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- commercial
- prijsstunter
- onzin
- energie
- Etcetera
- tarieven
- campagne
- hebben we wel
- marketing
- hebben we niet
- merk
- Energiedirect
- challenger
- actie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Auping lanceert campagne rond ultiem slaapcomfort
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch voor Makro
Laatste Nieuws
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes

