Slechtste Slogan 2015: 'Iedere paal gaat er in!'

  • Bureaus
  • 15 dec 2015 @ 13:10
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameAwardCopywritingCampagnes

'Iedere paal gaat erin' van heibedrijf Steenman uit Oosterblokker is gekozen tot slechtste slogan van 2015. De slagzin werd gebruikt in een advertentie, waarin de slogan achterop de wielerbroek van een vrouw staat. Veel mensen vonden dit bijzonder smakeloos.

Er werden ruim 10.000 stemmen uitgebracht. Het was een nek-aan-nekrace met 'Regelrecht van kippenkont naar mensenmond' van eierhandel Marco Kleijer uit Putten.

De verkiezing is dit jaar voor de vierde keer georganiseerd door website Slechteslogans.nl. Consumenten uit Nederland en Vlaanderen konden slechte slogans mailen die ze in het dagelijks leven tegenkwamen op vrachtwagens, reclameborden of verpakkingen. Een jury koos uit 279 inzendingen de tien meest tenenkrommende slogans.

Wat maakt een reclameslogan nou juist goed of slecht? Christine Liebrecht, communicatiewetenschapper en mede-organisator, zegt erover tegen NOS.nl: 'De scheidslijn tussen tenenkrommend en slecht en briljant is flinterdun. De vraag waarom bepaalde slogans wel aanslaan en andere niet, is moeilijk te beantwoorden. Bij analyse van onze verzameling hebben we wel bepaalde patronen ontdekt. Vaak gaat het om slecht gelukte rijmen of grappig bedoelde woordspelingen. Maar het is en blijft een kwestie van smaak.' 

Lees hier het verhaal achter de slechtste slogans van Nederland. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken