Slechtste Slogan 2015: 'Iedere paal gaat er in!'

- Bureaus
- 15 dec 2015 @ 13:10
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - ReclameAwardCopywritingCampagnes
- 15 dec 2015 @ 13:10
- Redactie Bureaus
'Iedere paal gaat erin' van heibedrijf Steenman uit Oosterblokker is gekozen tot slechtste slogan van 2015. De slagzin werd gebruikt in een advertentie, waarin de slogan achterop de wielerbroek van een vrouw staat. Veel mensen vonden dit bijzonder smakeloos.
Er werden ruim 10.000 stemmen uitgebracht. Het was een nek-aan-nekrace met 'Regelrecht van kippenkont naar mensenmond' van eierhandel Marco Kleijer uit Putten.
De verkiezing is dit jaar voor de vierde keer georganiseerd door website Slechteslogans.nl. Consumenten uit Nederland en Vlaanderen konden slechte slogans mailen die ze in het dagelijks leven tegenkwamen op vrachtwagens, reclameborden of verpakkingen. Een jury koos uit 279 inzendingen de tien meest tenenkrommende slogans.
Wat maakt een reclameslogan nou juist goed of slecht? Christine Liebrecht, communicatiewetenschapper en mede-organisator, zegt erover tegen NOS.nl: 'De scheidslijn tussen tenenkrommend en slecht en briljant is flinterdun. De vraag waarom bepaalde slogans wel aanslaan en andere niet, is moeilijk te beantwoorden. Bij analyse van onze verzameling hebben we wel bepaalde patronen ontdekt. Vaak gaat het om slecht gelukte rijmen of grappig bedoelde woordspelingen. Maar het is en blijft een kwestie van smaak.'
Lees hier het verhaal achter de slechtste slogans van Nederland.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Harrie Kuipers nieuwe CCO Happy Horizon
- Singer-songrapper Snelle in nieuwe campagne Milka
- [column] Brand fiction: authenticiteit of entertainment?
- Stayokay lanceert nieuwe merkcampagne: ‘Stay meer dan okay’
- Cases vanuit een abonnementsmodel zijn voor ons heel interessant
- Marlon von Franquemont en Reinier Demeijer-Gorissen naar Fitzroy
Laatste Nieuws
- Denis Ghys Chief Strategy Officer... 02-02-2023
- MOA verder als Data & Insights Network02-02-2023
- Vodafone gaat voor langer leven (van... 02-02-2023
- Unox: Er valt nog zoveel te schaatsen02-02-2023
- Maaike Preuninger en Jasper Boon in... 01-02-2023
- Dept breidt uit met Adobe-specialist... 01-02-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day