Lexa lanceert campagne met bewuste taalfouten
- Bureaus
- 30 jun 2016 @ 13:24
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - ReclameOutdoorMerkenCampagnes
- 30 jun 2016 @ 13:24
- Redactie Bureaus
Lexa heeft een nieuwe campagne vol design- en taalfouten gelanceerd. Daarmee wil de datingsite zijn eigen imperfecties tonen. Na het eerdere succes van de campagne #LoveYourImperfections in 2015, wil Lexa in deze vervolgcampagnes imperfecties van online daters nog meer benadrukken - en dat dat niet uitmaakt.
Door design- en taalfouten op billboards laat Lexa.nl zien dat zij ook niet perfect is en dat niemand zijn imperfecties hoeft te verbergen. De nieuwe campagne gericht op singles toont dat imperfecties – dingen waar we zelf niet trots op zijn – juist aantrekkelijk kunnen zijn.
De nieuwe campagne (ontwikkeld door Buzzman, adaptie door TAG) toont imperfecties die nog intiemer en minder zichtbaar zijn en ons juist uniek en aantrekkelijk maken. De nieuwe uitingen tonen imperfecties en eigenaardigheden die singles vaak verbergen, waaronder het slapen met sokken aan, telefoonverslaafd zijn, vals meezingen onder de douche en een sloddervos zijn.
'Onze eerste campagne #LoveYourImperfections laat zien dat imperfecties van singles juist aantrekkelijk kunnen zijn voor de ander', zegt Emiel Spies van Lexa.nl. 'Deze campagne gaat een stapje verder dan de campagne in 2015. We laten zien dat imperfecties persoonlijk en gênant kunnen zijn, maar tegelijkertijd maakt dit singles juist authentiek en dat moeten ze vooral laten zien.'
Lexa.nl is net zo imperfect als iedereen. Om dit te laten zien, is de campagne gelanceerd met een billboardteaser die de nodige verwarring op social media teweeg heeft gebracht. Afgelopen week waren er billboards in Amsterdam te zien met opvallende fouten, onder andere een designfout en een grote spelfout in de tekst. Door de discussie te starten over haar eigen imperfecties, vestigt Lexa.nl de aandacht op de lancering van de nieuwe campagne.
Voordat de campagne op tv te zien is, zal #LoveYourImperfections op verschillende social mediakanalen worden geladen. In de online video toont Lexa.nl de imperfecties van vier singles: Peter en zijn sokken in bed, Thomas en zijn bierbuik, Laura die vals zingt en Emma de sloddervos. Deze online launch wordt gevolgd door TV spots vanaf 1 juli. De #LoveYourImperfections campagne zal ook op verschillende digitale kanalen te zien zijn.
Lexa.nl, opgericht in 2002, is de meest aanbevolen datingservice door singles (TNS, 2014) en tevens marktleider binnen de Nederlandse datingbranche. Het bedrijf heeft inmiddels aan het begin gestaan van 120.000 koppels (Ipsos, 2015). Lexa.nl is gevestigd in Amsterdam en is onderdeel van Meetic Group, een beursgenoteerd internetbedrijf van IAC/InterActiveCorp.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- VGZ zet met nieuwe campagne aan tot denken
- Nieuwe merkcampagne BPD: luisteren bouwt buurten
- Closed on Monday kiest Sheltersuit na pitchtraject
Laatste Nieuws
- ANWB Private Lease en Marktplaats... 21-11-2025
- Van Geloven kiest Joe Public als... 21-11-2025
- OK Creative Agency lanceert... 21-11-2025
- Herpositionering versterkt rol WTC... 21-11-2025
- The Social Hub kiest voor UM20-11-2025
- FMI rebrandt naar Sour Supplier19-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

