Albert Heijn en Plus strijden om meest emotionele kerstreclame
- Bureaus
- 6 dec 2017 @ 11:28
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - InspiratieFoodCommercialsCampagnes
- 6 dec 2017 @ 11:28
- Jeroen Mirck
Kerstmis is een tour de force voor retailers, ook als het om reclame gaat. De supermarkten Albert Heijn en Plus zetten allebei zwaar in op emotie en gaan daarmee ook in het reclameblok de strijd met elkaar aan. AH zet in op oud, Plus zet in op jong. Bekijk hier beide kerstcommercials.
'Kerst vier je samen met de mensen die je liefhebt', zo luidt de insight van AH. 'Bij Albert Heijn ontdek je heerlijke en feestelijke kerstgerechten, zodat jij kunt genieten van een Appie Christmas.'
'Goed eten is samen eten', luidt de vergelijkbare pay-off van Plus. 'De feestdagen staan weer voor de deur. De gezelligste dagen van het jaar, die helemaal in het teken staan van aandacht. Aandacht voor goed eten en drinken, maar vooral aandacht voor de mensen met wie je aan tafel zit. Want goed eten is tenslotte ook samen eten.'
Opmerkelijk is dat Plus zich waagt aan het maatschappelijke thema van gescheiden ouders en wat dit voor kinderen betekent, zeker tijdens de feestelijkheden rond kerstmis. Uiteraard heeft de commercial wel een happy end.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- 2017
- retail
- emotioneel
- commercial
- samen
- kerstdiner
- eten
- Plus
- kerstreclame
- Albert Heijn
- supermarkt
- Kerstmis
- campagne
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Makro brengt humor in eindejaarshectiek
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- ANWB breidt merkbelofte uit naar energie
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La Maison ICI
Laatste Nieuws
- VRT toont harde realiteit achter ‘ik... 17-11-2025
- Wegenwacht richt pijlen op jongere... 14-11-2025
- Nieuwe campagne Slachtofferhulp... 13-11-2025
- Volkswagen en TeamNL lanceren... 12-11-2025
- Verkeersverwachtingen.nl zet... 12-11-2025
- Foam krijgt nieuwe merkidentiteit12-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

