Albert Heijn en Plus strijden om meest emotionele kerstreclame
- Bureaus
- 6 dec 2017 @ 11:28
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - InspiratieFoodCommercialsCampagnes
- 6 dec 2017 @ 11:28
- Jeroen Mirck
Kerstmis is een tour de force voor retailers, ook als het om reclame gaat. De supermarkten Albert Heijn en Plus zetten allebei zwaar in op emotie en gaan daarmee ook in het reclameblok de strijd met elkaar aan. AH zet in op oud, Plus zet in op jong. Bekijk hier beide kerstcommercials.
'Kerst vier je samen met de mensen die je liefhebt', zo luidt de insight van AH. 'Bij Albert Heijn ontdek je heerlijke en feestelijke kerstgerechten, zodat jij kunt genieten van een Appie Christmas.'
'Goed eten is samen eten', luidt de vergelijkbare pay-off van Plus. 'De feestdagen staan weer voor de deur. De gezelligste dagen van het jaar, die helemaal in het teken staan van aandacht. Aandacht voor goed eten en drinken, maar vooral aandacht voor de mensen met wie je aan tafel zit. Want goed eten is tenslotte ook samen eten.'
Opmerkelijk is dat Plus zich waagt aan het maatschappelijke thema van gescheiden ouders en wat dit voor kinderen betekent, zeker tijdens de feestelijkheden rond kerstmis. Uiteraard heeft de commercial wel een happy end.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- 2017
- retail
- eten
- Albert Heijn
- Plus
- Kerstmis
- commercial
- supermarkt
- emotioneel
- samen
- campagne
- kerstdiner
- kerstreclame
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- FarmCamps speelt in op vakantiestress18-12-2025
- Campagne haalt stigma van... 18-12-2025
- Het tijdperk van makkelijke... 18-12-2025
- Stedin zet werkgeversmerk scherper... 17-12-2025
- De 'Phishkraam' van ministerie van... 17-12-2025
- Make-A-Wish zet in op Wish Journey17-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

