Hackman waarschuwt voor online veiligheid
- Bureaus
- 18 mei 2018 @ 10:37
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Social mediaPrivacyCampagnesSmartphone
- 18 mei 2018 @ 10:37
- Redactie Media
'Hackman', zo heet de nieuwe campagne van Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (SIDN). Hierin breekt ethisch hacker Rickey Gevers in bij BN'er Lieke van Lexmond. SIDN waarschuwt met de campagne voor de risico's op internet.
Uit de CBS Veiligheidsmonitor 2017 blijkt dat 11 procent van de Nederlanders het afgelopen jaar slachtoffer was van één of meerdere cybercrime-delicten. Hacken is de meest voorkomende criminele activiteit: 4,9 procent van de Nederlanders werd in 2017 gehackt. Uit het CBS-rapport Hoe ervaren internetgebruikers hun digitale veiligheid? blijkt dat meer dan de helft van de Nederlandse bevolking zich wel eens zorgen maakt over zijn veiligheid op het internet.
Bewustwording creëren
SIDN wil met de Hackman-campagne meer bewustwording creëren rondom digitale veiligheid. In online video’s is te zien hoe Rickey Gevers te werk gaat om binnen te dringen in de (online) wereld van Lieke van Lexmond. Hierdoor worden kijkers gewezen op de mogelijke risico’s van hun eigen dagelijkse online gedrag. Op de Hackman-website kunnen bezoekers testen hoe veilig zij zich zelf online gedragen. Gebruiken ze bijvoorbeeld vaak openbare wifi-verbindingen of hebben ze hun wachtwoorden opgeslagen in de browser? Aan de hand van de antwoorden geeft Rickey tips hoe online gedrag verbeterd kan worden.
Online veiligheid
'In mijn dagelijks werk als Cyber Security Expert merk ik dat het bewustzijn van Nederlanders rondom hun digitale identiteit en veiligheid wel wat verbeterd kan worden', zegt Gevers. 'Heel veel Nederlanders denken namelijk niet of te weinig na over hun online veiligheid. Voor mij was dat de reden om de rol van Hackman op me te nemen. Want vaak zijn er maar enkele kleine aanpassingen nodig waardoor mensen zich online veel veiliger gaan gedragen.'
Ricky Gevers (32) is ethisch hacker. Vroeger hackte hij doorgaans goed beveiligde netwerken van universiteiten en ambassades als technische uitdaging. Totdat de FBI hem in het vizier kreeg en hij werd opgepakt. Tegenwoordig hackt Gevers nog steeds, maar dan als Cyber Security Expert bij RedSocks. Hier hackt hij bedrijven om zwakke plekken in hun systemen te analyseren, zodat dit vervolgens kan worden opgelost.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Belastingdienst lanceert 'handige' campagne
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in wintercampagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
- DJI werft vakmensen met betekenisvolle nieuwe campagne
- 113 Zelfmoordpreventie start campagne rond nieuwe...
Laatste Nieuws
- Rijksoverheid lanceert campagne Man,... 05-11-2025
- War Child toont veerkracht in nieuwe... 05-11-2025
- Makro brengt humor in... 05-11-2025
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La... 04-11-2025
- Intertoys brengt De Grote... 03-11-2025
- Belastingdienst lanceert 'handige'... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

