Fitzroy mikt met nieuwe afdeling op culturele inzichten
- Bureaus
- 8 jan 2019 @ 13:59
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Strategie
- 8 jan 2019 @ 13:59
- Lucas Boon
Reclamebureau Fitzroy wil zich toeleggen op het ontdekken en vertalen van culturele inzichten en voegt daarom een nieuwe afdeling toe aan de organisatie. De Deense Pernille Kok-Jensen (foto) gaat de unit genaamd Cultural Insights leiden.
Kok-Jensen is afkomstig van onderzoeksbureau Mare, waar ze ruim elf jaar de trendafdeling ontwikkelde en leidde. Ze laat weten: 'Ik ben nieuwsgierig naar mensen en hoe verschillende mindsets kunnen leiden tot veranderingen in de maatschappij. Ik beoefen 'the art of looking sideways' om zodoende culturele inzichten te ontdekken voordat ze mainstream worden. Noodzakelijk voor merken waar de verschuivingen snel gaan, zoals FMCG en jongerenmerken. Maar ook voor merken die kijken naar een lege innovatie-pijplijn. Niet dat ik die ga vullen, maar ik kan wel dat zaadje planten voor iets moois.'
Mini data
Op de vraag wat deze nieuwe afdeling nu precies voor Fitzroy gaat betekenen: 'Eigenlijk is het heel simpel: deze afdeling is voor het bureau 'the new next thing'; effectiever strategieën en ideeën ontwikkelen door cultureel relevanter te worden. Ook voor klanten met internationale ambities. Hoe beter merken de culturele context begrijpen, hoe beter een campagne kan werken. Dat doen we door middel van kwalitatieve, interactieve mini-sessies om zodoende 'mini data' te genereren. Denk aan interviews met de doelgroep, maar ook met experts uit de voorhoede en toonaangevende initiatieven. Hier en in het buitenland, waar we samen met onze klanten van kunnen leren.'
Jur Baart, mede-eigenaar van Fitzroy, voegt daaraan toe: 'Ons bureau leunt erg op strategie. We besteden veel tijd aan het begeleiden van keuzes door klanten in het voortraject, zodat we een scherpe briefing krijgen. Vaak missen we nog diepere kennis rondom de culturele drijfveren die van invloed zijn op beslissingen van consumenten. Wij zijn blij met de komst van Pernille, want met haar ervaringen kunnen we onze opdrachtgevers beter helpen te gedijen in die oh zo veranderende maatschappij.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Stichting Zaadbalkanker en Zespri: check je kiwi’s
- BridgeFund lanceert nieuwe MKB-campagne: ‘Voor je weet maar...
- Nationale-Nederlanden: een hardloper in ons allemaal
- Commercialreview Q1 2025: ING, Welkoop en Lidl grote winnaars
- Gall & Gall en Natwerk lanceren eerste gezamenlijke...
- Zeeman zoekt ondergoedmodellen die clubkas willen spekken
Laatste Nieuws
- Alpaca’s stelen de show in nieuwe... 18-04-2025
- Akqa Amsterdam, TBWA\, Ace en... 17-04-2025
- Look-O-Look lanceert kleurrijke... 17-04-2025
- Dr. Oetker lanceert Suprema met Chase17-04-2025
- Dr. Hauschka kiest Onze Kapel voor... 16-04-2025
- Contentcreatie zonder grenzen,... 16-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management