Vitens: verbruik eens wat minder drinkwater
- Bureaus
- 17 apr 2019 @ 12:09
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesMVO
- 17 apr 2019 @ 12:09
- Lucas Boon
Waterbedrijf Vitens neemt het voortouw in een campagne die Nederlanders bewust moet maken van hoeveel zuiver drinkwater zij dagelijks verbruiken. Dat levert een relativerend en tegelijkertijd confronterend beeld op.
Zo verbruikt men bijvoorbeeld water tijdens het douchen, doortrekken van de WC of sproeien van de tuin. Behoorlijke hoeveelheden, zeker als je beseft dat het gaat om drinkwater van de hoogste kwaliteit, vindt Vitens.
100 liter
In samenwerking met Joe Public maakte Vitens het verbruik tastbaar door het letterlijk te visualiseren: zo klok je bij een gemiddelde douchebeurt 70 literflessen zuiver drinkwater weg. En met een kwartiertje de tuin sproeien, verbruik je zo 100 liter.
De campagne wordt uitgerold via onder meer online video, print, het eigen wagenpark en redactionele content. In alle uitingen wordt verwezen naar concrete waterbesparingstips op de website.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- VGZ zet met nieuwe campagne aan tot denken
- Nieuwe merkcampagne BPD: luisteren bouwt buurten
- Closed on Monday kiest Sheltersuit na pitchtraject
Laatste Nieuws
- ANWB Private Lease en Marktplaats... 21-11-2025
- Van Geloven kiest Joe Public als... 21-11-2025
- OK Creative Agency lanceert... 21-11-2025
- Herpositionering versterkt rol WTC... 21-11-2025
- The Social Hub kiest voor UM20-11-2025
- FMI rebrandt naar Sour Supplier19-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

