Game of Thrones-acteurs in commercial SodaStream
- Bureaus
- 18 mei 2019 @ 23:05
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - EndorsementCampagnesTelevisieVideo
- 18 mei 2019 @ 23:05
- Jeroen Mirck
SodaStream haakt in op tv-serie Game of Thrones met de campagne ‘Say Goodbye’. Daarin zeggen de GoT-acteurs Thor Bjornsson (‘The Mountain’), Hanna Waddingham (Septa) en Kristian Nairn (Hodor) vaarwel... tegen plastic flessen.
In de video lijkt het de eerste seconden alsof we naar een aflevering van Game of Thrones zitten te kijken. Al snel blijkt dat de acteurs worstelen in alledaagse situaties met plastic wegwerpflessen en beseffen dat ze er maar beter afscheid van kunnen nemen. De campagne benadrukt de duurzame boodschap van SodaStream.
'We zoeken altijd naar leuke en originele manieren om duidelijk te maken dat we ook op een milieuvriendelijke wijze van bruisende drankjes kunnen genieten', zegt Tamara Kroon, marketingmanager Benelux bij SodaStream. 'We moedigen consumenten aan om vaarwel te zeggen tegen wegwerpplastic, en "hallo" tegen herbruikbare oplossingen. En bovendien hoef je zo niet meer met onnodige zware gewichten te zeulen.'
Afscheid van Game of Thrones
De video is een speciale remake van een bestaande SodaStream-campagne uit 2017. Het is niet de eerste keer dat GoT-sterren in een video van SodaStream verschijnen, maar deze keer komen ze allemaal samen voor een definitief afscheid.
'Als een fan van SodaStream en een verdediger van het milieu, ben ik altijd bereid om SodaStream te helpen om hun duurzame boodschap over wegwerpplastic te verspreiden', aldus Krisian Nairn. 'Deze keer doe ik het met twee vrienden, Thor en Hanna, wat het nóg leuker maakt.'
SodaStream biedt een duurzaam alternatief voor bruisend water en is wereldwijd marktleider op het gebied van toestellen om thuis bruiswater te maken. Met een SodaStream-apparaat maak je kraanwater in een handomdraai bruisend en zijn plastic flessen overbodig. De intensiteit van de bubbels bepaal je zelf. SodaStream is actief in 45 landen.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt blaast iconische pay-off nieuw leven in
- Hornbach start najaarscampagne 'Geen project zonder tegenslag'
- Zwijsen lanceert emotionele campagne voor Open Up
- 'Dan is er Menzis' verbeeldt nieuwe missie: kiezen voor de mens
- Voedingscentrum gaat ‘eetdrammen’ tegen
- Gouden Zaag 2025; kandidaten gezocht
Laatste Nieuws
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij... 16-10-2025
- Sofi: social-first bureau voor... 15-10-2025
- ‘Samen’ krijgt nieuwe lading tijdens... 14-10-2025
- Initiative en Yune winnen... 14-10-2025
- Triodos Bank kiest Gardeners en... 14-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes