Game of Thrones-acteurs in commercial SodaStream
- Bureaus
- 18 mei 2019 @ 23:05
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - EndorsementCampagnesTelevisieVideo
- 18 mei 2019 @ 23:05
- Jeroen Mirck
SodaStream haakt in op tv-serie Game of Thrones met de campagne ‘Say Goodbye’. Daarin zeggen de GoT-acteurs Thor Bjornsson (‘The Mountain’), Hanna Waddingham (Septa) en Kristian Nairn (Hodor) vaarwel... tegen plastic flessen.
In de video lijkt het de eerste seconden alsof we naar een aflevering van Game of Thrones zitten te kijken. Al snel blijkt dat de acteurs worstelen in alledaagse situaties met plastic wegwerpflessen en beseffen dat ze er maar beter afscheid van kunnen nemen. De campagne benadrukt de duurzame boodschap van SodaStream.
'We zoeken altijd naar leuke en originele manieren om duidelijk te maken dat we ook op een milieuvriendelijke wijze van bruisende drankjes kunnen genieten', zegt Tamara Kroon, marketingmanager Benelux bij SodaStream. 'We moedigen consumenten aan om vaarwel te zeggen tegen wegwerpplastic, en "hallo" tegen herbruikbare oplossingen. En bovendien hoef je zo niet meer met onnodige zware gewichten te zeulen.'
Afscheid van Game of Thrones
De video is een speciale remake van een bestaande SodaStream-campagne uit 2017. Het is niet de eerste keer dat GoT-sterren in een video van SodaStream verschijnen, maar deze keer komen ze allemaal samen voor een definitief afscheid.
'Als een fan van SodaStream en een verdediger van het milieu, ben ik altijd bereid om SodaStream te helpen om hun duurzame boodschap over wegwerpplastic te verspreiden', aldus Krisian Nairn. 'Deze keer doe ik het met twee vrienden, Thor en Hanna, wat het nóg leuker maakt.'
SodaStream biedt een duurzaam alternatief voor bruisend water en is wereldwijd marktleider op het gebied van toestellen om thuis bruiswater te maken. Met een SodaStream-apparaat maak je kraanwater in een handomdraai bruisend en zijn plastic flessen overbodig. De intensiteit van de bubbels bepaal je zelf. SodaStream is actief in 45 landen.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Belastingdienst lanceert 'handige' campagne
- Intertoys brengt De Grote Sinterklaasfilm tot leven
- Makro brengt humor in eindejaarshectiek
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
Laatste Nieuws
- Wegenwacht richt pijlen op jongere... 14-11-2025
- Nieuwe campagne Slachtofferhulp... 13-11-2025
- Volkswagen en TeamNL lanceren... 12-11-2025
- Verkeersverwachtingen.nl zet... 12-11-2025
- Foam krijgt nieuwe merkidentiteit12-11-2025
- Neople wint publieksprijs bij... 11-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

