Rotterdams vliegveld mikt op millennials

Rotterdams vliegveld mikt op millennials
  • Bureaus
  • 18 sep 2019 @ 23:44
  • 18695 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MerkenCampagnesStorytellingBranding

Rotterdam The Hague Airport heeft in samenwerking met creatief productiebureau Havana Harbor een nieuw concept en campagne ontwikkeld, gericht op de millennial als primaire doelgroep.

Rotterdam The Hague Airport (vanaf hier: RTHA) is een regionaal vliegveld met 50 Europese bestemmingen, dat met name wordt gebuikt door 35-plussers. Snelheid, comfort, parkeer- en reisgemak (dicht bij huis) worden genoemd als voornaamste voordelen van het vliegveld.

Uit onderzoek blijkt dat de prijs van de tickets, bereikbaarheid en het reisaanbod, met name voor millennials (20-34 jaar), belangrijke criteria zijn om voor een luchthaven te kiezen. Deze doelgroep blijft echter verhoudingsgewijs achter als reiziger via RTHA. Hoog tijd dus voor verandering, vindt de organisatie.

Dat resulteert in een nieuwe koers voor RTHA, waarbij nieuwe inzichten en onderzoeksresultaten aanleiding waren voor een nieuwe strategie en een krachtige campagne. Geheel in lijn met het nuchtere en no-nonsense karakter van de regio: ‘Kies karakter’.

Actie en bewustwording

Het creatieve concept 'Kies karakter' laat zich vanuit een digitaal hart eenvoudig vertalen naar verschillende thema’s (inclusief personeelswerving) en mediumtypen. In rauwe, niet geposeerde fotografie, gecombineerd met een stevige typografie, worden de verschillende positieve aspecten van de luchthaven (en de mensen die er werken) belicht. De nieuwe stijl van ‘Kies karakter’ roept op tot actie en bewustwording, en past bij de millennial, zonder de 35-plusser af te stoten.

Natalia Ivanova, creative bij Havana Harbor: 'Hoe mooi is het als je in nauwe samenwerking met de mensen van de luchthaven echt alles mag doen. Van onderzoek tot strategie en concept om uiteindelijk over te gaan tot de producties van middelen in een compleet nieuwe stijl. Als team zijn wij ontzettend trots op het resultaat.'

Sophie van de Ven-Standaart, marketingmanager bij Rotterdam The Hague Airport: 'De intensieve samenwerking heeft geleid tot een mooi eindresultaat waar wij ontzettend blij mee zijn. De door Havana Harbor gecreëerde uitingen sluiten perfect aan bij onze wens om mensen uit de regio te inspireren om vanaf onze luchthaven te reizen. Het past ook goed bij onze identiteit en wat wij uit willen stralen als merk. Het uiteindelijke doel van de campagne is om RTHA dé voorkeursluchthaven te maken van al onze verschillende doelgroepen, waaronder de millennial.'

Havana Harbor is een creatief productiebureau en verzorgt advies, concepts en creatie (inclusief UX en websites) binnen de gehele customer journey voor onder meer Unilever, Aldi, KPN, Nationale Postcode Loterij en Volvo. Havana Harbor maakt onderdeel uit van Candid Group, het grootste onafhankelijke Nederlandse netwerk van media-, marketing en communicatiebureaus.

Credits

Opdrachtgever: Rotterdam The Hague Airport

Verantwoordelijk bij klant: Sophie van de Ven-Standaart, Britt Huurman

Bureau: Havana Harbor

Account: Coen Doolaard

Concept: Maarten van Scheijndel, Natalia Ivanova

Art direction: Natalia Ivanova

Creatie: Elmar Hamelink, Vikash Sheombar

Fotografie: Samantha Bosdijk

Mediabureau: Zuiver Media



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken