Jobbird biedt 'fantastisch normaal' werk

Jobbird biedt 'fantastisch normaal' werk
  • Bureaus
  • 3 feb 2020 @ 06:04
  • 11156 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ArbeidsmarktCampagnes

Vacaturesite Jobbird.com lanceert een internationale campagne genaamd '100.000 fantastic normal jobs', wat tevens een doorstart van het merk moet betekenen. Reclamebureau Herc tekende voor de ontwikkeling en productie van de campagne.

Het oorspronkelijke Jobbird ging eind 2018 failliet (en de oprichter bleek spoorloos), waarna recruitmentbureau YoungCapital, waar Herc al langer voor werkt, de website overnam. Nu maakt Jobbird een doorstart en blaast Herc de site nieuw leven in met een campagne die 'normaal werk' in de schijnwerpers zet. Het reclamebureau uit Amsterdam mocht het nieuwe merk Jobbird.com 'from scratch' opbouwen: van merkstrategie en visual identity tot deze campagne. De cast in de campagne is, zoals vaker bij Herc, kleurrijk en divers te noemen.

Rogier de Bruin, medeoprichter en creatief directeur van Herc, zegt: 'In een tijd waarin iedereen influencer of reisfotograaf wil worden, brengen we met deze campagne juist een ode aan normaal werk. Bijna alle andere spelers in de recruitmentmarkt zijn bezig met 'bijzonder zijn' en 'jezelf doorontwikkelen'; wij vinden het tijd voor een ander geluid.'

Margriet de Kroon, marketing director bij Jobbird.com en YoungCapital, zegt: 'We willen ons portfolio graag uitbreiden met een generiek jobboard met een bredere doelgroep. Jobbird.com had al naamsbekendheid opgebouwd, maar was wat ons betreft niet onderscheidend genoeg. Na onderzoek bleek dat eigenlijk alle vacaturesites voor veiligheid kiezen en de nadruk leggen op 'de juiste match', terwijl ze gewoon alleen maar banen aanbieden. Juist daarom kozen wij voor een eigen, opvallende merkidentiteit.'

De campagne wordt uitgerold via TVC, outdoor en online.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken