Jobbird biedt 'fantastisch normaal' werk
- Bureaus
- 3 feb 2020 @ 06:04
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ArbeidsmarktCampagnes
- 3 feb 2020 @ 06:04
- Lucas Boon
Vacaturesite Jobbird.com lanceert een internationale campagne genaamd '100.000 fantastic normal jobs', wat tevens een doorstart van het merk moet betekenen. Reclamebureau Herc tekende voor de ontwikkeling en productie van de campagne.
Het oorspronkelijke Jobbird ging eind 2018 failliet (en de oprichter bleek spoorloos), waarna recruitmentbureau YoungCapital, waar Herc al langer voor werkt, de website overnam. Nu maakt Jobbird een doorstart en blaast Herc de site nieuw leven in met een campagne die 'normaal werk' in de schijnwerpers zet. Het reclamebureau uit Amsterdam mocht het nieuwe merk Jobbird.com 'from scratch' opbouwen: van merkstrategie en visual identity tot deze campagne. De cast in de campagne is, zoals vaker bij Herc, kleurrijk en divers te noemen.
Rogier de Bruin, medeoprichter en creatief directeur van Herc, zegt: 'In een tijd waarin iedereen influencer of reisfotograaf wil worden, brengen we met deze campagne juist een ode aan normaal werk. Bijna alle andere spelers in de recruitmentmarkt zijn bezig met 'bijzonder zijn' en 'jezelf doorontwikkelen'; wij vinden het tijd voor een ander geluid.'
Margriet de Kroon, marketing director bij Jobbird.com en YoungCapital, zegt: 'We willen ons portfolio graag uitbreiden met een generiek jobboard met een bredere doelgroep. Jobbird.com had al naamsbekendheid opgebouwd, maar was wat ons betreft niet onderscheidend genoeg. Na onderzoek bleek dat eigenlijk alle vacaturesites voor veiligheid kiezen en de nadruk leggen op 'de juiste match', terwijl ze gewoon alleen maar banen aanbieden. Juist daarom kozen wij voor een eigen, opvallende merkidentiteit.'
De campagne wordt uitgerold via TVC, outdoor en online.
JOBBIRD.COM from HERC the agency on Vimeo.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- ANWB breidt merkbelofte uit naar energie
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- VGZ zet met nieuwe campagne aan tot denken
- Nieuwe merkcampagne BPD: luisteren bouwt buurten
Laatste Nieuws
- The Social Hub kiest voor UM20-11-2025
- FMI rebrandt naar Sour Supplier19-11-2025
- Vattenfall verlengt... 18-11-2025
- Nederland ervaart grootschalige... 18-11-2025
- Ruilen? Niet bij deze bon18-11-2025
- Nederland blijkt liever dan gedacht... 18-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

