Juryleden ABC Accenten 2019 bekend
- Bureaus
- 9 jan 2020 @ 11:02
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 9 jan 2020 @ 11:02
- Sjaak Hoogkamer
De jury voor de ABC-accenten kent 3 nieuwe leden: Louise Meijer van VodafoneZiggo, Leontine Admiraal van PwC en Ewa Skotnicki van Fairphone. Deze speciale jury kent de jaarprijzen toe: de ABC Groot Accenten voor Adverteerder van het Jaar, Bureau van het Jaar en de Consistent Accent. Voorzitter is wederom drs. Jolande Sap.
Sap is voorzitter Arkin, Federatie voor Gezondheid, Fairfood en Dutch Sustainable Fashion Week, commissaris bij KPMG en KPN en non-executive director Renewi.
De ABC Jury bestaat uit de volgende leden:
Namens de bvA: Frenkel Denie (FrieslandCampina) en Louise Meijer (VodafoneZiggo)
Externe deskundigen: Mary Hoogerbrugge (De Positioneerders) en Ronald Voorn (Hogeschool Utrecht en Universiteit Twente)
Vakmedia: Sjaak Hoogkamer (MarketingTribune), Nicolette Hulsebos (FONK) en Susanne van Nierop (Adformatie)
SAN bestuur: Léontine Admiraal (PwC), Jeroen Hubert (Accell Group) en Ewa Skotnicki (Fairphone).
Longlist
De genomineerden voor een Groot Accent worden voorgedragen door de 22 SAN juryvoorzitters van de 11 juryteams en redacties van een viertal vakmedia (Adformatie, Emerce, Fonk en MarketingTribune). Deze lijsten kunnen worden aangevuld met kandidaten die worden voorgedragen door de ABC jury.
Op elke longlist staan 10 namen van kandidaten voor één van de drie overkoepelende jaarprijzen. Aan alle kandidaten wordt gevraagd om kort en bondig aan te geven waarom zij vinden dat zij terecht genomineerd zijn. Vervolgens – op basis van deze argumentatie – stelt de ABC jury de shortlisten samen en blijven er in elke categorie – A, B en C – drie kandidaten over.
Alle kandidaten op de drie shortlisten worden uitgenodigd om een presentatie te geven aan de ABC jury op maandag 11 mei 2020 op het hoofdkantoor van PwC in Amsterdam. Daarna volgt opnieuw juryberaad en wordt de uitslag bepaald, die bekend wordt gemaakt op Uitreiking SAN op 28 mei 2020.
Het is volgens de SAN overigens niet noodzakelijk dat er is ingezonden voor het SAN Jaarboek om in aanmerking te kunnen komen voor één van de ABC Accenten.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe NIX18-campagne richt zich op ouders
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers