Alleen samen
- Bureaus
- 26 mrt 2020 @ 09:50
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CommunicatieCommercialsCampagnes
- 26 mrt 2020 @ 09:50
- Lucas Boon
De Rijksoverheid start een nieuwe campagne genaamd 'Alleen samen'. Doel is om Nederlanders helderheid en rust te bieden rondom de coronacrisis.
Ook moet de campagne handelingsperspectieven bieden die bijdragen aan het beperken van de besmettingskans en de verspreiding van het virus. De campagne is ontwikkeld door reclamebureau Roorda en campagnebureau BKB. De productie van de campagne staat op naam van Halal.
Joeri Jansen, creative director van Roorda, zegt: 'De Rijksoverheid ziet dat er in de maatschappij behoefte is aan saamhorigheid. Dat zie je ook terug in alle spontante initiatieven die om ons heen gestart worden en hoor je terug in de teksten van onze premier. Zodoende ontstond er bij ons en de opdrachtgever de ambitie om niet alleen het gedrag te sturen, maar ook de mensen die thuis zitten te motiveren om deze crisis echt samen te lijf te gaan. Thuis zitten voelt alleen, maar omdat we allemaal thuis zitten voelt dat ook samen. Die tegenstelling geeft een mooie spanning en legde de basis voor de campagne.'
In de tv-commercial zien we eerst mensen in hun eentje het goede gedrag vertonen en vervolgens heel Nederland. Zo moet de gewenste norm bevestigd worden. Bekijk ‘m hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- ANWB breidt merkbelofte uit naar energie
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- VGZ zet met nieuwe campagne aan tot denken
- Nieuwe merkcampagne BPD: luisteren bouwt buurten
Laatste Nieuws
- The Social Hub kiest voor UM20-11-2025
- FMI rebrandt naar Sour Supplier19-11-2025
- Vattenfall verlengt... 18-11-2025
- Nederland ervaart grootschalige... 18-11-2025
- Ruilen? Niet bij deze bon18-11-2025
- Nederland blijkt liever dan gedacht... 18-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

