Tomato Frito: smaakvoller dan 'alleen maar' tomatensaus
- Bureaus
- 4 mrt 2020 @ 10:01
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - FoodConsumentenCampagnes
- 4 mrt 2020 @ 10:01
- Lucas Boon
Foodbedrijf Kraft Heinz lanceert in samenwerking met Chuck Studios een nieuwe campagne rondom zijn (nog) relatief onbekende product Tomato Frito. Het van oorsprong Spaanse recept wordt gepositioneerd als een ingrediënt om recepten 'nóg lekkerder' te maken.
Productiebedrijf Chuck Studios is verantwoordelijk voor zowel strategie als creatie van de campagne.
Het 'rode schap' met alle verpakte tomaatproducten is een wat saaie categorie, waarin maar bar weinig merkvoorkeur staat, stelt Olaf van Gerwen, global creative director bij Chuck Studios. Volgens hem hebben consumenten weinig kennis over de diversiteit van dit type product. 'En dat terwijl er één product is wat er echt uit springt: Heinz Tomato Frito is een basissaus waar knoflook en ui aan is toegevoegd. Veel meer smaak dus dan alleen maar tomatensaus.'
De campagne is in eerste instantie digital first en speelt zich af op digital en social media. Daarnaast is het product zichtbaar op het moment van aankoop in winkels, op schermen in Albert Heijn-winkels en op DOOH. Ook wordt billboarding op televisie ingezet.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers