Tomato Frito: smaakvoller dan 'alleen maar' tomatensaus

  • Bureaus
  • 4 mrt 2020 @ 10:01
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • FoodConsumentenCampagnes

Foodbedrijf Kraft Heinz lanceert in samenwerking met Chuck Studios een nieuwe campagne rondom zijn (nog) relatief onbekende product Tomato Frito. Het van oorsprong Spaanse recept wordt gepositioneerd als een ingrediënt om recepten 'nóg lekkerder' te maken.

Productiebedrijf Chuck Studios is verantwoordelijk voor zowel strategie als creatie van de campagne.

Het 'rode schap' met alle verpakte tomaatproducten is een wat saaie categorie, waarin maar bar weinig merkvoorkeur staat, stelt Olaf van Gerwen, global creative director bij Chuck Studios. Volgens hem hebben consumenten weinig kennis over de diversiteit van dit type product. 'En dat terwijl er één product is wat er echt uit springt: Heinz Tomato Frito is een basissaus waar knoflook en ui aan is toegevoegd. Veel meer smaak dus dan alleen maar tomatensaus.'

De campagne is in eerste instantie digital first en speelt zich af op digital en social media. Daarnaast is het product zichtbaar op het moment van aankoop in winkels, op schermen in Albert Heijn-winkels en op DOOH. Ook wordt billboarding op televisie ingezet.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken