Duyvis lanceert nieuwe campagne: why nut?
- Bureaus
- 9 jul 2020 @ 10:29
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - FoodCampagnesCommercialsCommunicatie
- 9 jul 2020 @ 10:29
- Lucas Boon
Borrelnootjesmerk Duyvis lanceert een nieuwe merkcampagne, ontwikkeld door DDB Unlimited, die de 'latente positieve gevoelens' van de consument over het merk nieuw leven in moet blazen. 'Tijd om het merk weer op een speelse manier onder de aandacht te brengen.'
Met de campagne communiceert Duvyis zijn nieuwe verpakkingen, maar wil het vooral -na enige tijd afwezig te zijn geweest op tv- zijn merk opnieuw laden. In de tv-commercial zien we twee museumbeveiligers die ook tijdens het werk weten te genieten van de borrelnootjes van Duyvis. De nootjes van Duyvis zijn immers geschikt voor ieder moment, so why nut?, zo luidt het parool.
Esther te Pas, managing director van DDB Unlimited, zegt: 'Veel mensen associëren Duyvis met een fuif; als de perfecte snack voor bij de borrel. Nu is het merk al enige tijd uitgebreid met een brede keuze aan gezouten en ongezouten noten, geschikt voor elk snackmoment. Daarom dachten we: kunnen we de mensen blij maken door ze op elk moment van de dag te laten genieten van een vrolijk en spontaan gevoel? En het antwoord was: waarom niet?'
Joost Warbout, marketing manager bij PepsiCo (moederbedrijf van Duyvis), voegt toe: 'Duyvis heeft nog steeds een hoge merkbekendheid en staat al jaren voor plezier en genieten. Daar bouwen we natuurlijk graag op voort. Inmiddels hebben we een gevarieerd assortiment, sinds kort ook in een vernieuwde, stijlvolle verpakking. Dat mogen we best laten zien en daarom was het weer tijd om het merk op grote schaal en op een speelse en opvallende manier bij de consument onder de aandacht te brengen.'
De campagne wordt verder uitgerold in een serie online video's, digital out of home en instore uitingen. Bekijk de tv-commercial hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- [onderzoek] Bijna helft van Nederlanders wil AI-content...
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert... 30-06-2025
- Popal kiest Umfang na pitch30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation