Waldo Swijnenburg directeur kwalitatief onderzoek Neurensics
- Bureaus
- 12 nov 2020 @ 11:28
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Onderzoek
- 12 nov 2020 @ 11:28
- Sjaak Hoogkamer
Waldo Swijnenburg, oud-managing partner en directeur van marketingbureau Mare is benoemd tot directeur kwalitatief onderzoek bij Neurensics.
Swijnenburg (50) studeerde sociologie en psychologie aan de Universiteit van Amsterdam en filosofie aan de Vrije Universiteit. Van 2011 tot 2019 was hij managing partner en directeur van het Amsterdamse onderzoeksbureau Mare Research. In 2011 schreef hij De zin en onzin van het onbewuste (Eburon) en in 2012 is hij door de MOA genomineerd voor onderzoeker van het jaar.
Het verrijken van neurodata met de gerapporteerde gevoelens en gedachten van respondenten, en andersom, is iets wat marktonderzoek nog effectiever maakt voor de klant
Volgens Neurensics kan met neurotechnieken steeds nauwkeuriger gemeten worden wat mensen van proposities, concepten en informatie vinden, wat de invloed op het gedrag is en wat hiervan de commerciële consequenties zijn. Het verrijken van deze neurodata met de gerapporteerde gevoelens en gedachten van respondenten, en andersom, is iets wat marktonderzoek nog effectiever maakt voor de klant. ‘Dit was voor ons een belangrijke reden om samen te gaan werken met Waldo, één van de meest ervaren kwalitatief onderzoekers die Nederland rijk is,’ aldus dr. Steven Scholte, algemeen directeur van Neurensics. Swijnenburg was aanvankelijk sceptisch over de commerciële toepassing van neurotechnieken. Maar inmiddels is die scepsis omgeslagen in vertrouwen. Hij zegt daarover: ‘De gesprekken hierover door de jaren heen met de mensen van Neurensics, en met name ook de progressie die deze vorm van onderzoek heeft geboekt, hebben me overtuigd van de toegevoegde waarde van dit onderzoek.’
De oud-directeur van Mare heeft vertrouwen in de gezamenlijke toekomst: ‘Neurowetenschap zoals die door Neurensics wordt toegepast is de premier league van consumer neuroscience. Hun verbinding met de UvA garandeert toegang tot de nieuwste wetenschappelijke inzichten, slimme kritische onderzoekers en continue innovatie van methodes en technieken. Hier ligt de toekomst van het doorgronden van zoiets complex als consumentengedrag.’
Swijnenburg en Neurensics delen hun ambitie: om marketeers en onderzoekers te voorzien van advies dat ze stevige inzichten biedt en duidelijke handelsperspectieven.
Swijnenburg: ‘We delen de overtuiging dat een integratie van traditioneel en neurowetenschappelijk onderzoek hiervoor de beste manier is. We hebben dus een verstandshuwelijk in de meest letterlijke zin van het woord.’
Scholte: ‘De afgelopen jaren heeft Neurensics zich steeds meer gericht op een integrale benadering van marktonderzoek. Deze gecombineerde aanpak wordt met ingang van vandaag naar een hoger plan getrokken. Het onderzoek van Neurensics wordt de komende periode verder geprofessionaliseerd en geïntegreerd met de bestaande neurotechnieken. Neurodata zal worden verrijkt met kwalitatieve informatie: informatie die de beleving en betekenis die mensen hechten aan campagnes nauwgezet beschrijft.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing