Specsavers zoekt in nieuwe campagne oplossing voor gehoorverlies

Specsavers zoekt in nieuwe campagne oplossing voor gehoorverlies
  • Bureaus
  • 8 jan 2021 @ 16:38
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Geen tag

In zijn nieuwe tv-campagne belicht Specsavers hoe mensen met gehoorverlies zich realiseren dat ze hiervoor een oplossing moeten zoeken. De campagne, met wederom componist Wibi Soerjadi in de hoofdrol, is ontwikkeld door creatief bureau BSUR in Amsterdam.

In Nederland hebben 400.000 mensen met matig tot ernstig gehoorverlies hier geen oplossing voor gezocht. Het duurt gemiddeld drie tot zeven jaar tot zij in actie komen. De impact van onbehandelde slechthorendheid kan leiden tot vermoeidheid, eenzaamheid en depressie. Met dit gegeven wil Specsavers met zijn nieuwe campagne gehoorverlies ‘bespreekbaar’ maken. Het is belangrijk er vroeg bij te zijn, zonder de 'van uitstel komt afstel'-valkuil, aldus de optiek- en audicienketen.

De doelgroep zoals Specsavers die voor zich ziet is de levensgenieter die niet aan de zijlijn blijft staan. De commercial beweegt op het snijvlak van ‘jezelf buitengesloten voelen in groepsgesprekken' en 'weer vol in het leven staan'. In het spotje zien we een vrouw (actrice Esther Drenthe) die over de streep wordt getrokken om een hoortoestel -van Specsavers uiteraard- aan te schaffen. Dit heeft tot gevolg dat zij weer kan genieten van mooie muziek, zoals die van Wibi Soerjadi bijvoorbeeld. De componist heeft voor de gelegenheid een muziekstuk gecomponeerd, die we ook horen in de commercial.

Marko van Dijk, head of marketing hearcare bij Specsavers, zegt: 'Deze commercial is de zesde in een meerjarige reeks, waarin we de consument laten zien dat een verbetering van je gehoor ook een enorme verbetering van de kwaliteit van je leven is. Het is voor veel mensen in eerste instantie een grote stap om een afspraak te maken met een audicien voor een hoortest. Met de campagne willen we deze drempel voor mensen verlagen, door ze te laten zien wat het eindresultaat is.'

Bekijk de tv-commercial hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken