ASR: weg met de weggooimaatschappij
- Bureaus
- 8 feb 2021 @ 10:56
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 8 feb 2021 @ 10:56
- Lucas Boon
Schade in en om het huis wordt vaak hersteld door het hele product te vervangen en dat is belastend voor het milieu, vindt verzekeringsmaatschappij ASR. Een nieuwe campagne, ontwikkeld door The Merge, moet Nederlanders bewust maken van 'duurzaam herstel' bij dergelijke schade.
Het betreft een vervolg op de langer lopende 'Dit is de tijd van doen'-campagne van ASR, en wordt uitgerold op televisie, radio en social media.
Duurzaam herstel is een stuk beter voor het milieu en levert vaak ook minder gedoe op, stelt ASR. Zo wordt bijvoorbeeld bij een houten vloer met waterschade meestal slechts 10% beschadigd, maar wanneer de hele vloer wordt vervangen, wordt een keten in gang gezet die belastend is voor mens en milieu. Denk aan het kappen van bomen, zagen van planken, verschepen, inpakken en uiteindelijk het vervoer naar de winkel.
Hella de Weger, manager merk & positionering bij ASR, zegt: 'We leven in een weggooimaatschappij. Als iets stuk is, zijn we snel geneigd om het te vervangen. Maar goed voor het milieu is dat bepaald niet. Je staat versteld van het verschil in CO2-uitstoot wanneer je kiest tussen herstellen of vervangen van schade. Daarnaast is herstellen vaak veel minder gedoe voor de klant. De meeste mensen weten inmiddels dat de premies van onze klanten duurzaam worden belegd. In onze nieuwe campagne willen we consumenten nu ook bewust maken van de keuze die ze bij ASR hebben om schade duurzaam te laten herstellen in plaats van vervangen.'
Klimaatimpact
In opdracht van ASR heeft onderzoeksbureau CE Delft de klimaatimpact van het herstel van een aantal schades gemeten, waaronder waterschade aan een houten vloer, inbraakschade aan een raamkozijn en schade aan een steunen keukenblad Uit het onderzoeksrapport blijkt onder meer dat reparatie van schade aan 1 cm2 aan een stenen keukenblad van 2,4 m2 voor het klimaat 6 keer beter is dan dat het hele blad vervangen wordt. Dat is vergelijkbaar met de productie van 1.022 plastic Pet-flesjes van een halve liter. Bekijk het volledige rapport hier.
Bekijk de commercial hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers