ASR: weg met de weggooimaatschappij
- Bureaus
- 8 feb 2021 @ 10:56
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 8 feb 2021 @ 10:56
- Lucas Boon
Schade in en om het huis wordt vaak hersteld door het hele product te vervangen en dat is belastend voor het milieu, vindt verzekeringsmaatschappij ASR. Een nieuwe campagne, ontwikkeld door The Merge, moet Nederlanders bewust maken van 'duurzaam herstel' bij dergelijke schade.
Het betreft een vervolg op de langer lopende 'Dit is de tijd van doen'-campagne van ASR, en wordt uitgerold op televisie, radio en social media.
Duurzaam herstel is een stuk beter voor het milieu en levert vaak ook minder gedoe op, stelt ASR. Zo wordt bijvoorbeeld bij een houten vloer met waterschade meestal slechts 10% beschadigd, maar wanneer de hele vloer wordt vervangen, wordt een keten in gang gezet die belastend is voor mens en milieu. Denk aan het kappen van bomen, zagen van planken, verschepen, inpakken en uiteindelijk het vervoer naar de winkel.
Hella de Weger, manager merk & positionering bij ASR, zegt: 'We leven in een weggooimaatschappij. Als iets stuk is, zijn we snel geneigd om het te vervangen. Maar goed voor het milieu is dat bepaald niet. Je staat versteld van het verschil in CO2-uitstoot wanneer je kiest tussen herstellen of vervangen van schade. Daarnaast is herstellen vaak veel minder gedoe voor de klant. De meeste mensen weten inmiddels dat de premies van onze klanten duurzaam worden belegd. In onze nieuwe campagne willen we consumenten nu ook bewust maken van de keuze die ze bij ASR hebben om schade duurzaam te laten herstellen in plaats van vervangen.'
Klimaatimpact
In opdracht van ASR heeft onderzoeksbureau CE Delft de klimaatimpact van het herstel van een aantal schades gemeten, waaronder waterschade aan een houten vloer, inbraakschade aan een raamkozijn en schade aan een steunen keukenblad Uit het onderzoeksrapport blijkt onder meer dat reparatie van schade aan 1 cm2 aan een stenen keukenblad van 2,4 m2 voor het klimaat 6 keer beter is dan dat het hele blad vervangen wordt. Dat is vergelijkbaar met de productie van 1.022 plastic Pet-flesjes van een halve liter. Bekijk het volledige rapport hier.
Bekijk de commercial hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing