Triple Double onderdeel van Golazo Nederland

Triple Double onderdeel van Golazo Nederland
  • Bureaus
  • 16 jul 2021 @ 10:23
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Het sportbedrijf Gozalo is al sinds 2017 voor 50% aandeelhouder van Triple Double en breidt haar belang nu uit naar 100%. Oprichter Bob van Oosterhout en zijn compagnons Michel van Grunsven en Norberth Korsmit blijven betrokken bij het bedrijf. Triple Double benoemt bovendien Rodger Beekman als creative director.

Golazo versterkt hiermee naar eigen zeggen ‘haar aanwezigheid in Nederland en biedt voortaan een volledig aanbod aan op de Nederlandse sportmarkt’: van breedtesport evenementen (Golazo sports in Rotterdam) over corporate wellbeing programma’s (Peak 4 in Amsterdam) tot het adviseren, bijstaan en activeren van merken en sportorganisaties (Triple Double in Eindhoven).

De liefde voor sport is altijd een belangrijke leidraad in mijn leven geweest,

‘De liefde voor sport is altijd een belangrijke leidraad in mijn leven geweest,’ aldus Bob van Oosterhout. ‘Met die gedachte startte ik bijna vijfentwintig jaar geleden Triple Double Sportmarketing. Ik ben apetrots op de positie die ons bureau momenteel inneemt in het sportsponsoring-landschap en draag het bedrijf nu met een gerust hart over aan Golazo. Het nieuwe management kent het bureau en de cultuur erg goed en ik ben erg blij dat ik persoonlijk ook mijn steentje kan blijven bijdragen.’

Van Oosterhout blijft samen met Michel van Grunsven als adviseur betrokken bij het bedrijf. Norberth Korsmit blijft aan als Creative Director. De dagelijkse leiding van het bedrijf komt in handen van het managementteam, bestaande uit Guido Klomp, Ruud van der Knaap, Eric Lankers, Tom van Buren, Hanneke Jaanen en Daphne van der Hoorn. Het managementteam zal nauw samenwerken met Remco Barbier, die vanaf oktober de CEO van Golazo Nederland wordt en alle activiteiten van de groep in Nederland zal overzien.

Golazo Sports Nederland is een internationaal sport- en gezondheidsbedrijf.

Met de overname van Triple Double telt de Nederlandse tak nu zeventig vaste medewerkers en realiseert het een omzet van ruim 30 miljoen euro (in een normaal jaar).

Rodger Beekman (zie fot hierboven) komt als creative director de gelederen versterken van Triple Double. Beekman werkte in het verleden in binnen- en buitenland voor o.a.: BBDO, Havas, DDB, TBWA, MullenLowe, BSUR en 60 layers of cake. Na 2,5 jaar als CXO bij PwC’s Experience Center keert hij terug in de strategisch en creatieve communicatie.

Guido Klomp, managing director van Triple Double is blij met de komst van Beekman: ‘Steeds meer merken vinden de sport als communicatie en marketing-oplossing. Met de komst van Rodger zetten we de versterking van onze creatieve vloer door zodat we onze klanten kunnen blijven verrassen.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken