Altavia Sumis en FEL worden samen Altavia Unite

  • Bureaus
  • 16 sep 2021 @ 12:29
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • KlantenCreatie

Retailspecialist Altavia Sumis en in-house creatief bureau FEL gaan na 5 jaar verder onder één naam: Altavia Unite. Deze herpositionering sluit volgens de partners naadloos aan bij de universele behoefte om mensen en merken te verbinden.

Altavia Sumis, onderdeel van het internationale Altavia Group, is een begrip in de wereld van retail- en marketingbureaus. Het bedrijf werkt sinds 2017 in-house samen met creatief bureau FEL. Beide bedrijven zagen dat hun core business steeds meer naar elkaar toe bewoog.

Marktgedreven transformatie
Altavia Sumis transformeerde van een traditioneel printmanagementbureau naar een expert op het gebied van end-to-end marketing. FEL is van oorsprong een experience agency, maar kreeg steeds vaker aanvragen op het gebied van online campagnes en social media. De services worden hierdoor steeds gelijkwaardiger.

Vanaf 16 september 2021 gaan beide labels daarom verder onder één naam: Altavia Unite.

Stefan Hijstee, Managing Director: 'De afgelopen jaren is onze relatie met de klant enorm gegroeid. We werken veel intensiever en ook steeds meer op strategisch niveau samen. We merken dat klanten behoefte hebben aan ontzorging, om dingen uit handen te geven. Of het nou om de plaatsing van materiaal op de winkelvloer is of bij een social strategie, wij helpen ze daar graag bij.'

Creative Production House
De herpositionering transformeert ook de werkwijze van beide bedrijven. In plaats van te focussen op hun eigen services, verbindt Altavia Unite de diensten van FEL en Altavia Sumis. Onder één dak vinden klanten hier 55 experts en 6 toonaangevende marketingservices: Print, Social, Studio, Campaigns, Tooling en Fulfilment (Signing en Placement). Altavia Unite kan daarom het best worden omschreven als Creative Production House. Klanten hoeven overigens niet het volledige traject te volgen, maar kunnen ook voor één van deze services bij Altavia Unite terecht.

Mensen en merken verbinden
Altavia Unite is werkzaam voor merken zoals Mini, ANWB en Hema. Inspanningen worden zichtbaar in de vorm van winkelcommunicatie, outdoorreclames, tijdens evenementen of op social media. Ferry Bol, Creative Director zegt hierover: 'Altavia Unite zorgt ervoor dat een merk op allerlei manieren verbonden kan worden met het juiste publiek, op het juiste moment. Onze kracht ligt in het verbinden van al deze hubs: aan de hand van een passende strategie, en met het gebruik van de ideale middelen.'

De naam Altavia Unite staat volgens Bol symbool voor deze verbinding. 'Door samen te werken met klanten en andere talentvolle bedrijven worden mogelijke kansen in de nabije toekomst nog beter benut.' Bekijk hieronder de film die gelanceerd werd bij de naamswijziging.
(PvWK)

 



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken