Altavia Sumis en FEL worden samen Altavia Unite
- Bureaus
- 16 sep 2021 @ 12:29
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - KlantenCreatie
- 16 sep 2021 @ 12:29
- Peter van Woensel Kooy
Retailspecialist Altavia Sumis en in-house creatief bureau FEL gaan na 5 jaar verder onder één naam: Altavia Unite. Deze herpositionering sluit volgens de partners naadloos aan bij de universele behoefte om mensen en merken te verbinden.
Altavia Sumis, onderdeel van het internationale Altavia Group, is een begrip in de wereld van retail- en marketingbureaus. Het bedrijf werkt sinds 2017 in-house samen met creatief bureau FEL. Beide bedrijven zagen dat hun core business steeds meer naar elkaar toe bewoog.
Marktgedreven transformatie
Altavia Sumis transformeerde van een traditioneel printmanagementbureau naar een expert op het gebied van end-to-end marketing. FEL is van oorsprong een experience agency, maar kreeg steeds vaker aanvragen op het gebied van online campagnes en social media. De services worden hierdoor steeds gelijkwaardiger.
Vanaf 16 september 2021 gaan beide labels daarom verder onder één naam: Altavia Unite.
Stefan Hijstee, Managing Director: 'De afgelopen jaren is onze relatie met de klant enorm gegroeid. We werken veel intensiever en ook steeds meer op strategisch niveau samen. We merken dat klanten behoefte hebben aan ontzorging, om dingen uit handen te geven. Of het nou om de plaatsing van materiaal op de winkelvloer is of bij een social strategie, wij helpen ze daar graag bij.'
Creative Production House
De herpositionering transformeert ook de werkwijze van beide bedrijven. In plaats van te focussen op hun eigen services, verbindt Altavia Unite de diensten van FEL en Altavia Sumis. Onder één dak vinden klanten hier 55 experts en 6 toonaangevende marketingservices: Print, Social, Studio, Campaigns, Tooling en Fulfilment (Signing en Placement). Altavia Unite kan daarom het best worden omschreven als Creative Production House. Klanten hoeven overigens niet het volledige traject te volgen, maar kunnen ook voor één van deze services bij Altavia Unite terecht.
Mensen en merken verbinden
Altavia Unite is werkzaam voor merken zoals Mini, ANWB en Hema. Inspanningen worden zichtbaar in de vorm van winkelcommunicatie, outdoorreclames, tijdens evenementen of op social media. Ferry Bol, Creative Director zegt hierover: 'Altavia Unite zorgt ervoor dat een merk op allerlei manieren verbonden kan worden met het juiste publiek, op het juiste moment. Onze kracht ligt in het verbinden van al deze hubs: aan de hand van een passende strategie, en met het gebruik van de ideale middelen.'
De naam Altavia Unite staat volgens Bol symbool voor deze verbinding. 'Door samen te werken met klanten en andere talentvolle bedrijven worden mogelijke kansen in de nabije toekomst nog beter benut.' Bekijk hieronder de film die gelanceerd werd bij de naamswijziging.
(PvWK)
Altavia Unite | Brandmovie from Altavia Unite on Vimeo.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
- Knorr zet groenten bovenaan in-game... 15-03-2024
- ING-campagne rond en in Schiphol... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing