Bier met een knipoog
- Bureaus
- 27 okt 2021 @ 10:27
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 27 okt 2021 @ 10:27
- Sjaak Hoogkamer
Het Amsterdamse And Now This heeft een rebranding van het Zaanse biermerk Breugem gedaan. Het doel: ‘De Breugem bieren moeten uit het schap knallen.’
Brouwerij Breugem is in 2009 opgericht door meesterbrouwer Patrick Breugem en was volgens de oprichter toe aan een volgende stap: ‘Er zijn nieuwe partners aan boord en we willen als bedrijf groeien. Daarvoor zijn een nieuwe merkpositionering en -identiteit essentieel, omdat je het met kwaliteit alleen in de speciaalbierenmarkt niet meer redt. Met het almaar groter wordende aanbod is het nodig om je te onderscheiden met een eigen verhaal. Je logo, biernamen en kleuren moeten hieraan bijdragen. Na een oriëntatie met meerdere bureaus zijn we in zee gegaan met And Now This.’
De biertjes van Breugem hebben nieuwe namen gekregen zoals 'High Five', Knipoog’, ‘Boks’, ‘Man Hug’ en het reeds bestaande ‘Zoentje’
Jeroen de Korte, medeoprichter van brand building agency And Now This: ‘Kort gezegd hebben we het merk compleet gerenoveerd en opnieuw ontwikkeld.De basis vormde Patricks positieve levensinstelling. Jaren terug had Patrick een ernstig ongeluk en lag hij enkele maanden in coma. Maar hij vocht zich terug en ging doen waar hij echt blij van werd: bierbrouwen.’
Interactie
Een andere ‘bijwerking’ van het ongeluk is dat Breugem naar eigen zeggen ‘rechtdoorzee en ongefilterd door het leven gaat.’ Hij benadert iedereen met dezelfde openheid en is een echte verbinder, aldus De Korte: ‘In plaats van hem als man met een makke te labelen, besloten wij zijn positieve blik helemaal te omarmen en hier juist zijn kracht van te maken. Het merk Breugem hebben we gebouwd op die open levensinstelling. Want een positieve, open houding maakt het leven een stuk leuker. Het hele merk en alle bieren dragen dit uit.’
Behalve dat het bier een nieuwe identiteit heeft gekregen, heeft het bureau voor verschillende bieren ook nieuwe namen ontwikkeld, die aanzetten tot interactie en verbinding. Zoals ‘Knipoog’, ‘Boks’, ‘Man Hug’ en het reeds bestaande ‘Zoentje’. Met als pay-off: Breugem. Bonding Beer.
Credits
Klant: Hannes Willems, Ernst Tjaden, Patrick Breugem
Bureau: And Now This
Creative directors: Paul Bakker, Jeroen de Korte
Agency producer: Tamara Wezeman
Designer: Raphaël Bartels
Fotograaf: Marc Haers
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Auping lanceert campagne rond ultiem slaapcomfort
- Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch voor Makro
Laatste Nieuws
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes

