Bier met een knipoog
- Bureaus
- 27 okt 2021 @ 10:27
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 27 okt 2021 @ 10:27
- Sjaak Hoogkamer
Het Amsterdamse And Now This heeft een rebranding van het Zaanse biermerk Breugem gedaan. Het doel: ‘De Breugem bieren moeten uit het schap knallen.’
Brouwerij Breugem is in 2009 opgericht door meesterbrouwer Patrick Breugem en was volgens de oprichter toe aan een volgende stap: ‘Er zijn nieuwe partners aan boord en we willen als bedrijf groeien. Daarvoor zijn een nieuwe merkpositionering en -identiteit essentieel, omdat je het met kwaliteit alleen in de speciaalbierenmarkt niet meer redt. Met het almaar groter wordende aanbod is het nodig om je te onderscheiden met een eigen verhaal. Je logo, biernamen en kleuren moeten hieraan bijdragen. Na een oriëntatie met meerdere bureaus zijn we in zee gegaan met And Now This.’
De biertjes van Breugem hebben nieuwe namen gekregen zoals 'High Five', Knipoog’, ‘Boks’, ‘Man Hug’ en het reeds bestaande ‘Zoentje’
Jeroen de Korte, medeoprichter van brand building agency And Now This: ‘Kort gezegd hebben we het merk compleet gerenoveerd en opnieuw ontwikkeld.De basis vormde Patricks positieve levensinstelling. Jaren terug had Patrick een ernstig ongeluk en lag hij enkele maanden in coma. Maar hij vocht zich terug en ging doen waar hij echt blij van werd: bierbrouwen.’
Interactie
Een andere ‘bijwerking’ van het ongeluk is dat Breugem naar eigen zeggen ‘rechtdoorzee en ongefilterd door het leven gaat.’ Hij benadert iedereen met dezelfde openheid en is een echte verbinder, aldus De Korte: ‘In plaats van hem als man met een makke te labelen, besloten wij zijn positieve blik helemaal te omarmen en hier juist zijn kracht van te maken. Het merk Breugem hebben we gebouwd op die open levensinstelling. Want een positieve, open houding maakt het leven een stuk leuker. Het hele merk en alle bieren dragen dit uit.’
Behalve dat het bier een nieuwe identiteit heeft gekregen, heeft het bureau voor verschillende bieren ook nieuwe namen ontwikkeld, die aanzetten tot interactie en verbinding. Zoals ‘Knipoog’, ‘Boks’, ‘Man Hug’ en het reeds bestaande ‘Zoentje’. Met als pay-off: Breugem. Bonding Beer.
Credits
Klant: Hannes Willems, Ernst Tjaden, Patrick Breugem
Bureau: And Now This
Creative directors: Paul Bakker, Jeroen de Korte
Agency producer: Tamara Wezeman
Designer: Raphaël Bartels
Fotograaf: Marc Haers
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe NIX18-campagne richt zich op ouders
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers