Ralph Wisbrun VIA Legend, Charley Peereboom Next Legend
- Bureaus
- 1 okt 2021 @ 10:41
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 1 okt 2021 @ 10:41
- Sjaak Hoogkamer
Ralph Wisbrun is donderdag 30 september in CapitalC in Amsterdam tijdens het traditionele Legend Diner als de volgende VIA Legend bestempeld. Wisbrun sluit in de Legend-galerie aan bij andere reclamehelden als Hans van Walbeek, Walter van der Mee, Simon Neefjes, Bart Kuiper en Erik Kessels.
Ralph Wisbrun is onder meer oprichter van reclamebureau UbachWisbrun (later JWT Amsterdam). Tegenwoordig werkt hij met Marc Oosterhout samen in bureau Wisbrun Eastwood.
Dick van Lecq (CEO van DDB Unlimited) had als bestuurslid VIA geheel volgens de traditie voor Wisbrun een pittige roast voorbereid. De speech deed de 80 aanwezigen meermalen vol in de lach schieten.
Volgens VIA is Wisbrun iemand met een feilloos gevoel voor kansen. ‘Hij heeft klanten en zijn eigen bedrijf hiermee decennialang de weg gewezen. Combineer dit talent met zijn uithoudingsvermogen, en je hebt een ware legend.’ Bij de benoeming hoort een beeldje met het profiel van de Legend van de hand van kunstenaar Jeroen Henneman.
De nieuwe Next Legend is Charley Peereboom van bureau We Are Blossom.
Naast een enorme drive en liefde voor het vak heeft Peereboom volgens VIA ook mooie ideeën over het verbinden van zowel mensen als maatschappij. Zij is daarom verkozen tot Next Legend en mag het komend jaar zitting nemen in het VIA-bestuur.
Met de verkiezing van de Next Legend wil VIA het belang van de ontwikkeling van jong talent in het vak onderstrepen. De toevoeging van een Next Legend is niet alleen een ervaring voor de Next Legend, maar ook een bron van inspiratie voor het VIA-bestuur gebleken.
Nieuw dit jaar is de benoeming van Today’s Legend van Darre van Dijk
Van Dijk is Chief Creative Officer of TBWA\Neboko. Deze legend is heel duidelijk de meest onderscheidende persoon van dit jaar in het vak, aldus VIA. Dit jaar was totale eensgezindheid over wie deze prijs voor het eerst moest krijgen. Van Dijk heeft al grote ervaring maar kan daarin nog steeds zeer verbindend en tegelijkertijd polariserend zijn. VIA in haar oordeel: ‘Altijd met 1 been in de creatieve wereld, maar weet ook zeer goed wat er speelt in de boardroom van zijn klanten. Daaraan toegevoegd zijn affiniteit met muziek maakt hem uniek.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers