Sanquin sluit sollicitanten op
- Bureaus
- 19 okt 2021 @ 13:58
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 19 okt 2021 @ 13:58
- Sjaak Hoogkamer
Sanquin lanceert een arbeidsmarktcampagne met een opvallende boodschap voor sollicitanten: Werken bij Sanquin…. alsof er leven van afhangt! Sanquin wil nieuwe medewerkers aantrekken die willen werken voor een innovatieve en dynamische organisatie die levensreddend werk verricht.
Ook solliciteren wordt spannend volgens Sanquin. Kandidaten staat namelijk een verrassend element in de sollicitatieprocedure te wachten: een escaperoom op het Sanquin hoofdkantoor.
De Escape Room is een onderdeel van de totale Merk & Werk campagne die marketingbureau 2Basics heeft ontwikkeld en begeleid voor Sanquin.
CEO Sanquin Tjark Tjin-A-Tsoi legt uit waarom voor deze aanpak gekozen is: ‘Sanquin is vastbesloten om toonaangevend te blijven en de maatschappelijke waarde van de organisatie verder te vergroten. Om dat te realiseren implementeert Sanquin een innovatieve nieuwe strategie, gericht op redden van levens en het verbeteren van de gezondheid van donor, patiënt en samenleving. We zijn op zoek naar toptalenten die hieraan willen meebouwen. Dat wil zeggen, we zijn niet op zoek naar zomaar IT-specialisten, laboranten of medewerkers bloedafname. We zoeken naar mensen die willen meewerken aan iets groters, werk met betekenis. Dat is precies wat Sanquin te bieden heeft. Je wordt onderdeel van een groter geheel; van een team dat levensreddend werk doet.’
Escaperoom
Om de boodschap ‘Werken… alsof er leven van afhangt’ kracht bij te zetten, worden kandidaten daadwerkelijk op de proef gesteld in een escaperoom. Aan hen de vraag: ben jij in staat om een leven te redden? In de escaperoom moeten kandidaten in een kort tijdsbestek een zak bloed veiligstellen door verschillende quests op te lossen en de zak bloed te redden uit de Pater Noster, de machine waarin bloed wordt bewaard. Lukt dat? Dan ben je geschikt om bij Sanquin te werken.
Frieda Ulsamer de Waard, managing director 2Basics BV: ‘Sanquin positioneert zich steeds sterker als maatschappelijke organisatie die daadwerkelijk levens redt. Via de escape room proberen we kandidaten naar Sanquin te halen die in hun dagelijkse leven echt willen bijdragen aan het verbeteren van de gezondheid van mensen.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Nami lanceert campagne-initiatief #EchtMannelijk
- Zzuper lanceert campagne voor onverzekerde zelfstandigen
- Campagne zet trotse Hartmakers in beweging
- Eye Wish zet vakmanschap centraal in nieuwe campagne
- De Koffiejongens positioneren zich als buitenbeentje
- Heyoo.ai bouwt platform voor gepersonaliseerde authentieke...
Laatste Nieuws
- Univé lanceert zakelijke campagne... 15-09-2025
- Mooie Boules en Gardeners bundelen... 15-09-2025
- Closed on Monday opent lift voor... 15-09-2025
- Multi-Gyn kiest voor... 12-09-2025
- Christian Alexander viert... 11-09-2025
- Nieuw geluid voor nieuwe VanMoof10-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes