Sanquin sluit sollicitanten op
- Bureaus
- 19 okt 2021 @ 13:58
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 19 okt 2021 @ 13:58
- Sjaak Hoogkamer
Sanquin lanceert een arbeidsmarktcampagne met een opvallende boodschap voor sollicitanten: Werken bij Sanquin…. alsof er leven van afhangt! Sanquin wil nieuwe medewerkers aantrekken die willen werken voor een innovatieve en dynamische organisatie die levensreddend werk verricht.
Ook solliciteren wordt spannend volgens Sanquin. Kandidaten staat namelijk een verrassend element in de sollicitatieprocedure te wachten: een escaperoom op het Sanquin hoofdkantoor.
De Escape Room is een onderdeel van de totale Merk & Werk campagne die marketingbureau 2Basics heeft ontwikkeld en begeleid voor Sanquin.
CEO Sanquin Tjark Tjin-A-Tsoi legt uit waarom voor deze aanpak gekozen is: ‘Sanquin is vastbesloten om toonaangevend te blijven en de maatschappelijke waarde van de organisatie verder te vergroten. Om dat te realiseren implementeert Sanquin een innovatieve nieuwe strategie, gericht op redden van levens en het verbeteren van de gezondheid van donor, patiënt en samenleving. We zijn op zoek naar toptalenten die hieraan willen meebouwen. Dat wil zeggen, we zijn niet op zoek naar zomaar IT-specialisten, laboranten of medewerkers bloedafname. We zoeken naar mensen die willen meewerken aan iets groters, werk met betekenis. Dat is precies wat Sanquin te bieden heeft. Je wordt onderdeel van een groter geheel; van een team dat levensreddend werk doet.’
Escaperoom
Om de boodschap ‘Werken… alsof er leven van afhangt’ kracht bij te zetten, worden kandidaten daadwerkelijk op de proef gesteld in een escaperoom. Aan hen de vraag: ben jij in staat om een leven te redden? In de escaperoom moeten kandidaten in een kort tijdsbestek een zak bloed veiligstellen door verschillende quests op te lossen en de zak bloed te redden uit de Pater Noster, de machine waarin bloed wordt bewaard. Lukt dat? Dan ben je geschikt om bij Sanquin te werken.
Frieda Ulsamer de Waard, managing director 2Basics BV: ‘Sanquin positioneert zich steeds sterker als maatschappelijke organisatie die daadwerkelijk levens redt. Via de escape room proberen we kandidaten naar Sanquin te halen die in hun dagelijkse leven echt willen bijdragen aan het verbeteren van de gezondheid van mensen.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers