Fitzroy ontwikkelt internationale visuele identiteit voor Eurail
- Bureaus
- 17 mei 2022 @ 08:37
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 17 mei 2022 @ 08:37
- Michiel van Zaane
Eurail, de onderneming achter de Interrail- en Eurail-passen, introduceert deze maand een nieuwe visuele identiteit, ontwikkeld door bureau Fitzroy. De nieuwe identiteit brengt een eerbetoon aan haar heritage en laat tegelijkertijd zien hoe de toekomst voor treinreizen eruit ziet.
Eurail biedt reizigers van over de hele wereld de mogelijkheid om flexibel en grenzeloos met de trein door Europa te reizen. De Interrail- en Eurail-passen zijn ook heden ten dage nog populair. De passen werden in 1959 en 1972 ingevoerd.
Twee jaar na de introductie van de Eurail Mobile Pass koopt meer dan 92% van de reizigers een mobiele pas in plaats van een papieren pas. Als onderdeel van deze digitale transformatie moest ook de visuele identiteit onder handen genomen worden. Het nieuwe beeldmerk maakt gebruik van de abstract herkenbare vormen van een horizon, tunnel, zonsopgang, beweging en sporen om een icoon te creëren dat je nieuwsgierigheid naar reizen prikkelt en uniek is voor de reiservaring die Eurail biedt.
Voor de ontwikkeling van de nieuwe - digital first - visuele identiteit heeft Fitzroy nauw samengewerkt met de interactie designers van Eurail. In 2020 ontwikkelde Fitzroy ook al de aangescherpte communicatiestrategie voor het merk. De commercial is hier te vinden.
Credits:
Opdrachtgever: Kavita Kooijman
Bureau: Fitzroy
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing