Fitzroy ontwikkelt internationale visuele identiteit voor Eurail

Fitzroy ontwikkelt internationale visuele identiteit voor Eurail
  • Bureaus
  • 17 mei 2022 @ 08:37
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Eurail, de onderneming achter de Interrail- en Eurail-passen, introduceert deze maand een nieuwe visuele identiteit, ontwikkeld door bureau Fitzroy. De nieuwe identiteit brengt een eerbetoon aan haar heritage en laat tegelijkertijd zien hoe de toekomst voor treinreizen eruit ziet.

Eurail biedt reizigers van over de hele wereld de mogelijkheid om flexibel en grenzeloos met de trein door Europa te reizen. De Interrail- en Eurail-passen zijn ook heden ten dage nog populair. De passen werden in 1959 en 1972 ingevoerd.

Twee jaar na de introductie van de Eurail Mobile Pass koopt meer dan 92% van de reizigers een mobiele pas in plaats van een papieren pas. Als onderdeel van deze digitale transformatie moest ook de visuele identiteit onder handen genomen worden. Het nieuwe beeldmerk maakt gebruik van de abstract herkenbare vormen van een horizon, tunnel, zonsopgang, beweging en sporen om een icoon te creëren dat je nieuwsgierigheid naar reizen prikkelt en uniek is voor de reiservaring die Eurail biedt. 

Voor de ontwikkeling van de nieuwe - digital first - visuele  identiteit heeft Fitzroy nauw samengewerkt met de interactie designers van Eurail. In 2020 ontwikkelde Fitzroy ook al de aangescherpte communicatiestrategie voor het merk. De commercial is hier te vinden.

Credits:
Opdrachtgever: Kavita Kooijman
Bureau: Fitzroy

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken