A.S. Watson Benelux kiest GroupM als mediabureau
- Bureaus
- 9 dec 2022 @ 11:00
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 9 dec 2022 @ 11:00
- Michiel van Zaane
A.S. Watson Benelux, moederbedrijf van onder meer Ici Paris XL en Kruidvat, kiest voor GroupM als haar nieuwe mediabureau. Dat is de uitkomst van een internationaal pitchtraject dat in 2022 heeft gelopen. Dit heeft tot gevolg dat A.S. Watson afscheid neemt van haar huidige mediabureau IPG Mediabrands.
GroupM wordt vanaf 1 februari 2023 verantwoordelijk voor alle werkzaamheden die betrekking hebben op strategie en inkoop van zowel offline als online media van A.S. Watson in Nederland en België. A.S. Watson, actief in de Benelux met de merken Kruidvat, Trekpleister, Ici Paris XL, Pour Vous en Prijsmepper, is op dit moment al verbonden aan GreenHouseGroup, het online label van GroupM.
Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience bij A.S. Watson, licht de uitkomst van de pitch toe: ‘Vanuit A.S. Watson is er een duidelijke behoefte om alle mediaservices voor de toekomst te consolideren bij één mediabureau. Onze Benelux organisatiestructuur, de uitdagende ontwikkelingen binnen het medialandschap en de wens om daar flexibel op in te kunnen spelen, liggen hier mede aan ten grondslag. In het pitchtraject heeft GroupM aangetoond deze uitdagingen het beste te begrijpen en voor ons de juiste partner te zijn voor de toekomst. We hebben er dan ook het volste vertrouwen in dat we samen onze mediastrategie verder kunnen optimaliseren. We kijken met veel dankbaarheid terug op de fijne samenwerking met IPG Mediabrands, hun betrokkenheid bij onze merken en de kwaliteit van de geleverde diensten. We zijn het team dan ook erg dankbaar.’
Maiko Valentijn, CEO GroupM: ‘A.S. Watson legt de lat hoog en het is voor ons een uitgelezen kans om voor hun merken innovatie uit de groep binnen de gehele Benelux-organisatie samen te brengen. Enorm trots!’
Tessa van der Starre, CEO MediaCom: ‘Deze pitch was de uitgelezen kans om te laten zien waar MediaCom toe in staat is. Het werk dat Greenhouse de afgelopen jaren heeft geleverd op digitale innovatie en operational excellence van 700+ campagnes per jaar is een ijzersterk fundament. Dit in combinatie met MediaCom's strategisch denkvermogen om de totale media-inzet te maximaliseren en nieuwe kansen voor merkgroei te ontdekken. Ik ben trots op deze erkenning, een bevestiging van de kracht van onze mensen!’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- FarmCamps speelt in op vakantiestress18-12-2025
- Campagne haalt stigma van... 18-12-2025
- Het tijdperk van makkelijke... 18-12-2025
- Stedin zet werkgeversmerk scherper... 17-12-2025
- De 'Phishkraam' van ministerie van... 17-12-2025
- Make-A-Wish zet in op Wish Journey17-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

