Influencer bureau Content Icons aan de slag voor Unilever

Influencer bureau Content Icons aan de slag voor Unilever
  • Bureaus
  • 31 mei 2023 @ 13:01
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Influencer marketing agency Content Icons gaat aan de slag voor de Unilever merken Lipton Ice Tea en Magnum. Het Ace bureau leidt de ambassadeursprogramma's voor de Nederlandse markt. Het bureau zet de contentstrategie op, denkt mee op creatie en kiest de influencer(s) die het beste past bij de campagne.

De ambassadeursprogramma's lopen de hele zomer, waarbij de merkbeleving centraal staat. De influencers maken hun authentieke videocontent op verschillende activaties gedurende de zomer. 'De strategie is meer ingestoken als partnership tussen talent en merk, waarbij co-creatie centraal staat', aldus Sara Rottenberg, CEO van Content Icons. Magnum startte deze maand met een grootschalig evenement tijdens het Cannes Filmfestival, ter ere van de nieuwe zomerse ijssmaken. Voor Lipton Ice Tea zijn de eerste talenten bekendgemaakt middels een ambassadeursvideo. Zij brengen het zomergevoel over in de campagne ‘Bring Out The Sunshine’, waarmee Lipton Ice Tea hét zomerdrankje van 2023 moet worden.

‘Dit jaar zijn wij samen met Content Icons op zoek gegaan naar Lipton Ice Tea lovers. Gedurende de hele zomer zullen onze ambassadeurs, samen met vrienden, unieke en authentieke content maken op terrassen en festivals. Dé manier om de jongere doelgroep te bereiken’, zegt Said Arrad, Sr. Brand Manager Lipton Ice Tea bij Unilever.

‘Content Icons staat dichtbij haar talenten waardoor ze precies weten wat voor influencers er bij de campagne passen. Samen met deze talenten kijken ze hoe de boodschap van de campagne op een authentieke wijze de doelgroep kan bereiken’ verklaart Kirsten Vermeer, Brand Manager Ice Cream bij Unilever.

‘Sinds onze stap naar Ace kunnen we onze talent-first benadering nog beter benutten. Door de creators vroeg te betrekken in het creatieproces, het liefst al bij de pitch fase, optimaliseren we de resultaten. Kortom, meer rendement voor de klant. Hier gingen zowel Lipton Ice Tea als Magnum op aan; de start van een vruchtbare samenwerking' zegt Rottenberg.

Credits:
Opdrachtgever: Brand Manager Ice Cream, Unilever: Kirsten Vermeer, Sr. Brand Manager, Lipton Ice Tea NL: Said Arrad
Bureaus: PR bureau op Magnum: Glasnost, ACE, Influencer bureau: Content Icons, ACE, Social bureau: Blauw Gras, Ace.
Content Icons: CEO: Sara Rottenberg, General Manager & Sr. talent manager: Liz Peetoom, Growth Brand Manager: Lieseloth Wisbrun, Account Manager: Perine Schoenmaker.

 

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken