Influencer bureau Content Icons aan de slag voor Unilever

- Bureaus
- 31 mei 2023 @ 13:01
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 31 mei 2023 @ 13:01
- Michiel van Zaane
Influencer marketing agency Content Icons gaat aan de slag voor de Unilever merken Lipton Ice Tea en Magnum. Het Ace bureau leidt de ambassadeursprogramma's voor de Nederlandse markt. Het bureau zet de contentstrategie op, denkt mee op creatie en kiest de influencer(s) die het beste past bij de campagne.
De ambassadeursprogramma's lopen de hele zomer, waarbij de merkbeleving centraal staat. De influencers maken hun authentieke videocontent op verschillende activaties gedurende de zomer. 'De strategie is meer ingestoken als partnership tussen talent en merk, waarbij co-creatie centraal staat', aldus Sara Rottenberg, CEO van Content Icons. Magnum startte deze maand met een grootschalig evenement tijdens het Cannes Filmfestival, ter ere van de nieuwe zomerse ijssmaken. Voor Lipton Ice Tea zijn de eerste talenten bekendgemaakt middels een ambassadeursvideo. Zij brengen het zomergevoel over in de campagne ‘Bring Out The Sunshine’, waarmee Lipton Ice Tea hét zomerdrankje van 2023 moet worden.
‘Dit jaar zijn wij samen met Content Icons op zoek gegaan naar Lipton Ice Tea lovers. Gedurende de hele zomer zullen onze ambassadeurs, samen met vrienden, unieke en authentieke content maken op terrassen en festivals. Dé manier om de jongere doelgroep te bereiken’, zegt Said Arrad, Sr. Brand Manager Lipton Ice Tea bij Unilever.
‘Content Icons staat dichtbij haar talenten waardoor ze precies weten wat voor influencers er bij de campagne passen. Samen met deze talenten kijken ze hoe de boodschap van de campagne op een authentieke wijze de doelgroep kan bereiken’ verklaart Kirsten Vermeer, Brand Manager Ice Cream bij Unilever.
‘Sinds onze stap naar Ace kunnen we onze talent-first benadering nog beter benutten. Door de creators vroeg te betrekken in het creatieproces, het liefst al bij de pitch fase, optimaliseren we de resultaten. Kortom, meer rendement voor de klant. Hier gingen zowel Lipton Ice Tea als Magnum op aan; de start van een vruchtbare samenwerking' zegt Rottenberg.
Credits:
Opdrachtgever: Brand Manager Ice Cream, Unilever: Kirsten Vermeer, Sr. Brand Manager, Lipton Ice Tea NL: Said Arrad
Bureaus: PR bureau op Magnum: Glasnost, ACE, Influencer bureau: Content Icons, ACE, Social bureau: Blauw Gras, Ace.
Content Icons: CEO: Sara Rottenberg, General Manager & Sr. talent manager: Liz Peetoom, Growth Brand Manager: Lieseloth Wisbrun, Account Manager: Perine Schoenmaker.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Wereldmuseum bepleit open blik naar... 09-05-2025
- Kellogg’s viert ochtendtypes met... 09-05-2025
- Otrium viert outletgeluk met... 09-05-2025
- Kamado Joe haakt in bij witte rook... 09-05-2025
- Gift a Tree en Ideapreneurs brengen... 09-05-2025
- Johnny Wonder strijkt grote... 08-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management