Snelgroeiende datingapp Fruitz kiest voor Ace agency Glasnost
- Bureaus
- 14 sep 2023 @ 08:05
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - NieuwsmediaDistributie
- 14 sep 2023 @ 08:05
- Peter van Woensel Kooy
Datingapp Fruitz heeft Glasnost gekozen als 'creatief PR bureau' voor de Nederlandse markt. Glasnost, onderdeel van Ace, gaat aan de slag om de naamsbekendheid van de app in Nederland te vergroten onder Gen Z door middel van earned PR, campagnes en partnerships.
Fruitz is een van de snelstgroeiende datingapps in Europa en hoopt zo ook in Nederland het marktaandeel te vergroten. De samenwerking is reeds van start gegaan.
Tanita Mierau, country manager Nederland, België en Zwitserland bij Fruitz noemt de Nederlandse markt interessant, vooruitstrevend en open-minded: 'Onze gebruikers zijn vooral Gen Z-ers die in Fruitz een veilige omgeving hebben gevonden om open te zijn over hun voorkeuren, of dat nou romantiek is of het verkennen van seksualiteit. PR is daarvoor een krachtig middel, waarbij creatief partner Glasnost heeft laten zien dat ze de doelgroep begrijpen en vernieuwende ideeën hebben om hen te bereiken.'
Fruitz moedigt open en eerlijke communicatie over dating verwachtingen aan, door middel van laagdrempelige fruit metaforen. Met de kers, druif, watermeloen en perzik kunnen gebruikers op speelse wijze aangeven of ze iets serieus, een date, iets casuals of een eenmalig avontuurtje zoeken. In februari 2022 werd Fruitz overgenomen door Bumble Inc., het moederbedrijf van onder andere Bumble en Badoo. 'Vooruitstrevende merken met lef zoals Fruitz staan dichtbij onze kern. Middels earned-thinking verankeren we de datingapp verder in de leefwereld van Gen Z op een slimme en authentieke manier', zegt Henk Boersen, managing director bij Glasnost.
(PvWK)
Over Fruitz
'Fruitz is opgericht in 2017 door Julian Kabab, Fabrice Bascoulergue, Arnaud Ruols en mede-ontwikkeld door Charles Bail. De app is een van de snelstgroeiende datingapps in Europa. De Franse app moedigt open en eerlijke communicatie over datingverwachtingen aan door middel van vier speelse fruit metaforen - kersen, druiven, watermeloenen en perziken. In februari 2022 werd Fruitz overgenomen door Bumble Inc., het moederbedrijf van onder andere Bumble en Badoo. Het Bumble platform brengt mensen in contact om gezonde relaties op te kunnen bouwen. De app werd opgericht door CEO Whitney Wolfe Herd in 2014 en was een van de eerste datingapps waarbij vrouwen centraal staan. Badoo, gelanceerd in 2006, is een van de pioniers in web- en mobiele datingproducten.'
(bron: Fruitz)
Over Glasnost
'Glasnost is een creatief pr-bureau uit Amsterdam en onderdeel van Ace, a family of leading agencies. Het bureau heeft als missie om merken, mensen en culturen met elkaar te verbinden door creatieve pr. De afgelopen tien jaar is Glasnost uitgegroeid tot het #1 earned thinking agency dat impactvol werk maakt voor klanten zoals Google, VodafoneZiggo, Unilever en Diageo. Glasnost onderscheidt zich van andere pr-bureaus door de gedurfde aanpak van communicatievraagstukken en maakt zich hard voor een sterkere positie van pr in de wereld van moderne communicatie. Voor meer informatie, bezoek deze link.'
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Monks: nieuwe visuele merkidentiteit... 15-10-2024
- ADC en Clever Franke bundelen... 14-10-2024
- The Agent-C introduceert The... 11-10-2024
- Monks nieuw bureau voor... 11-10-2024
- Selmore en DotControl winnen pitch... 10-10-2024
- Campagne Greenflag tegen digitale... 10-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing