Dentsu Benelux lanceert OOH-Trendrapport 2023

Dentsu Benelux lanceert OOH-Trendrapport 2023
  • Bureaus
  • 21 jun 2023 @ 08:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MediaMediastrategieDistributie

Dentsu Benelux lanceert het Out Of Home (OOH) trendrapport 2023. In dit rapport licht het mediabedrijf 7 trends toe welke de zichtbare stijging in OOH-advertentie-uitgaven verklaren.

In de Benelux verwacht bureau Dentsu een significante groei te zien van de OOH-markt in 2023. Zeker als de OOH-advertentie-uitgaven van 2022 worden vergeleken met die van 2021. Hier is een zichtbare stijging te zien van 18% in Nederland en een stijging van 26% in België. Vooral het groeiende aantal Digital Out of Home (DOOH) schermen zal naar verwachting enorme bijdragen leveren voor deze groei. Op dit moment maakt DOOH slechts 15% uit van het totale schermaanbod, maar met die 15% haalt het ongeveer 49% van het totale OOH-budget binnen.


De volgende trends die worden toegelicht in dit rapport zijn:

  • - Retail media van online naar offline
  • - Holistic targeting
  • - De groene toekomst is er nu
  • - Attention Economy
  • - Make it and be real - Social brand truth/fit
  • - The democratization of creativity
  • - Becoming a media expert platform – a vision

Dentsu Benelux organiseert bovendien dit jaar opnieuw de Out of Home trendwandeling. Alle schermen die je tijdens de wandeling tegenkomt, vormen samen het trendrapport. De trendwandeling vindt plaats in Amsterdam van 20 tot en met 23 juni 2023. Bij belangstelling mail naar: Romy.fens@dentsu.com.
(PvWK)

Klik hier voor het XL trendrapport of scan de QR code.

 

Over Dentsu Benelux
'Dentsu is het meest geïntegreerde mediabedrijf ter wereld en levert verschillende diensten welke wij onderverdelen in 3 servicelijnen; ‘dentsu Creative’, ‘dentsu Media’ en ‘Merkle, a dentsu company’ (CXM). In ons wereldwijde netwerk werken 65.000 gepassioneerde collega’s, in 143 markten, voor 85 van de top 100 adverteerders.'
(bron: Dentsu)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken