Vredestein lanceert 'beestachtige' nieuwe zomerband in 3D

- Bureaus
- 29 apr 2024 @ 09:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MediastrategieConcept
- 29 apr 2024 @ 09:30
- Peter van Woensel Kooy
In opdracht van Vredestein heeft EssenceMediacom, een onderdeel van GroupM, in samenwerking met StudioM – GroupM Creatives, een pan-Europese campagne gelanceerd ter introductie van de Vredestein Ultrac Pro zomerband. Zoals op het grootste DOOH-scherm van Europa.
Vredestein, groot speler in bandentechnologie, introduceert de Ultrac Pro zomerband, gedreven door de slogan "The New Ultrac Pro: 'The face of beauty, the heart of a beast'. De band vertegenwoordigt naar eigen zeggen de ultieme mix van kracht en elegantie in een revolutionair ontwerp en zet een nieuwe standaard in zomerbandinnovatie.
Om de band met een grote impact te introduceren, hebben de bureaus als startpunt gekozen voor de overname van het iconische High Impact 3D-scherm Piccadilly Lights in Londen, het grootste DOOH-scherm van Europa. 'Hier creëerden we een 3D-illusie van een verbluffende transformatie van de Ultrac Pro band in een krachtige panter, die de unieke mix van elegantie en kracht symboliseert. De 3D-video die voor Piccadilly Lights werd ontwikkeld, werd doorvertaald naar 70 verschillende assets, zodat de campagne in 8 Europese landen kon worden uitgerold. Door samen te werken met automotive partijen in verschillende markten en door een hyperlokale media-inzet wordt de eerder genoemde boodschap, "The face of beauty, the heart of a beast", van de Nieuwe Ultrac Pro versterkt', aldus EssenceMediacom.
Bijzonder aan deze campagne is volgens het bureau dat in een zeer korte periode een campagne hebben opgezet die in acht Europese landen is geactiveerd met een mix van Digital out of home, Social, Online video en Display advertising. 'Het zwaartepunt van de campagne ligt bij strategisch gekozen impactvolle DOOH-schermen met een groot bereik om daarmee de impact te maximaliseren', aldus Silvan Reinders, senior client manager bij EssenceMediacom. 'Alle creaties -waaronder 3D- zijn ontwikkeld door onze eigen StudioM specialisten in samenwerking met Artbox.'
Ton Coppus Manager Marketing Communications Vredestein Europe, vult aan: 'Deze indrukwekkende overname op het 3D-scherm van Piccadilly Lights toont onze toewijding aan innovatie en past perfect bij onze ambities om in Europa de nieuwe innovatieve Ultrac Pro band met een big bang te lanceren.'
(PvWK)
credits
opdrachtgever: Vredestein
bureau: StudioM – GroupM Creatives (Creatie), EssenceMediacom (Media)
in samengewerking met: Artbox, Katananga, Studio Make
doelstelling campagne: awareness voor nieuwe Ultrac Pro (productintroductie)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- StudioM – GroupM Creatives
- Artbox
- autoband
- Piccadilly Lights
- 3D EssenceMediacom
- DOOH
- Amsteldijk
- Silvan Reinders
- Ultrac Pro
- Ton Coppus
- Manager Marketing Communications
- Vredestein Europe
- Vredestein
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Alpaca’s stelen de show in nieuwe Allianz-campagne
- Akqa Amsterdam, TBWA\, Ace en Happiness triomferen op 59ste...
- Commercialreview Q1 2025: ING, Welkoop en Lidl grote winnaars
- Look-O-Look lanceert kleurrijke merkcampagne
- Emotionele waarde van een fiets centraal in nieuwe campagne...
- Dr. Oetker lanceert Suprema met Chase
Laatste Nieuws
- Branded content zonder verhaal is... 25-04-2025
- [column] Echte verhalen werken beter25-04-2025
- Diva Agency wint internationaal... 25-04-2025
- Branded content werkt pas echt als... 25-04-2025
- WE Fashion selecteert Springbok voor... 24-04-2025
- Gamestate groeit uit tot Europese... 24-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management