The Pace of Progress - Dentsu 2024 Media Trends

The Pace of Progress - Dentsu 2024 Media Trends
  • Bureaus
  • 5 okt 2023 @ 11:15
  • Link
  • dentsu
    dentsu

    creatief bureau
    dentsu
  • MediastrategieOnderzoek

Vandaag publiceert Dentsu haar jaarlijkse mediatrends rapport: ‘The Pace of Progress - Dentsu 2024 Media Trends’. Het nieuwe rapport belicht tien belangrijke katalysatoren van verandering binnen de media-industrie die volgens de onderzoekers het tempo van de vooruitgang zullen bepalen voor merken over de hele wereld.

Met meer dan 40 pagina's diepgaand commentaar extrapoleert het Dentsu 2024 Media Trends rapport hoe generatieve AI het beste kan worden gebruikt om de groei te leiden, hoe het genereren van inkomsten in de sector steeds meer terrein wint en hoe echte integriteit in reclame merken naar een hoger niveau zal tillen. Het rapport belicht niet alleen de belangrijkste trends binnen elk van deze drie aandachtsgebieden, maar geeft ook suggesties over hoe merken hierop kunnen inspelen op de korte en lange termijn.

'Uit ons eigen klantenonderzoek is gebleken dat meer dan 60% van de marketeers zegt dat ze in hun bedrijf al bezig zijn met generatieve AI*. In ons Dentsu 2024 Media Trends-rapport was het dus belangrijk voor ons om de toegevoegde voordelen, trends en technologieën te identificeren en te introduceren om hen te helpen vooruitgang te boeken op dit gebied', zegt Peter Huijboom, Global CEO, Media International Markets Dentsu.

Huijboom vervolgt: 'Wanneer we onze experts van onze mediabureaus en van over de hele wereld samenbrengen om deze voorspellingen te maken, is het essentieel dat we de meest urgente onderwerpen en de beste kansen voor de toekomst onder de aandacht brengen. Dit rapport doet precies dat, op een handige en toegankelijke manier.'

De tien belangrijkste mediatrends voor 2024 in het rapport bevatten duidelijke aanknopingspunten voor merken en zijn verdeeld over drie thema's:

  • Generatieve AI staat centraal - Generatieve AI is de meest ingrijpende technologische doorbraak van het afgelopen decennium. 91% van de CMO's gelooft dat deze technologie de toekomst is en geen modeverschijnsel. 78% van de consumenten is het daarmee eens. Van search tot creativiteit, tot mediaplanning en -productie, generatieve AI brengt media-effectiviteit naar nieuwe hoogten.
  • De race om geld verdienen - In 2024 zal de concurrentie tussen technologieplatforms toenemen. Terwijl ze ernaar streven hun diensten in hun economische omstandigheden beter te gelde te maken, zullen platforms hun data beter beschermen, hun gebruikers beter gaan begrijpen en hun advertentieaanbod uitbreiden, wat allemaal nieuwe manieren van werken zal vereisen.
  • Integriteitseconomie - Groei in het komende jaar zal niet alleen draaien om harde economie, maar ook om de duurzame bijdrage van merken aan de samenleving. Te midden van toenemende maatschappelijke polarisatie en de klimaatcrisis zal het bouwen van meer koolstofefficiënte, diverse en veilige online ruimtes voor mensen en merken van cruciaal belang zijn voor het succes.

Download hier het Dentsu 2024 Media Trends rapport of ga naar deze link online.

dentsu

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken