Nieuwe jongerencampagne bibliotheken
- Bureaus
- 28 nov 2023 @ 11:17
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 28 nov 2023 @ 11:17
- Sjaak Hoogkamer
Deze week lanceert de Openbare Bibliotheek Amsterdam (OBA) een campagne speciaal gericht op jongeren onder de naam ‘OBA weet raad’.
Samen met creatief bureau Gardeners creëerde het marketing & communicatieteam van de OBA deze jongerencampagne. Tot 17 december is deze zichtbaar in alle 28 OBA-vestigingen, in de stad, op social media, op de website van de OBA en in de digitale nieuwsbrief.
De OBA staat bij jongeren vooral bekend als plek om te studeren, elkaar te ontmoeten en boeken te lenen, maar de bibliotheek heeft veel meer te bieden voor deze doelgroep. De OBA kan ook helpen met verschillende onderwerpen die belangrijk zijn zoals huiswerkbegeleiding, (be)sparen, het halen van je rijbewijs en alles wat erbij komt kijken als je voor het eerst op jezelf gaat wonen.
De campagne brengt daarom programma’s en activiteiten die gericht zijn op jongeren en hen laten zien wat OBA allemaal biedt. De drie beelden van deze campagne laten daarom mensen zien die op de verkeerde plek zoeken.
OBA: 'Het was fijn om op strategisch vlak een frisse blik van buitenaf te hebben en dat het concept duurzaam is, we kunnen het concept het gehele jaar door gaan gebruiken.’
Ook het OBA Theater biedt een programmering waar jongeren op een laagdrempelige manier kennis kunnen maken met cultuur. En in verschillende vestigingen kunnen jongeren muziek maken, zich verdiepen in maatschappelijke thema’s of iets nieuws leren.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Hornbach lanceert najaarscampagne 'Luister naar je handen'
- Van hobby naar bedrijf: de succesvolle groei van JorRaptor op...
- Techonomy sluit zich aan bij The Relevance Group
- ABN Amro illustreert in nieuwe campagne gekte op de huizenmarkt
- Nieuwe campagne Chassé Theater zet juist bezoekers in het...
- Campagne “Doe jij wel iets wat ertoe doet?“ wil leraren werven
Laatste Nieuws
- Make-over voor Food for Skin04-10-2024
- Bouwbedrijf Heijmans lanceert nieuwe... 04-10-2024
- Adobe kiest Dentsu Creative als... 03-10-2024
- Defensie lanceert nieuwe campagne... 02-10-2024
- KNGF lanceert campagne Hondicap01-10-2024
- Springbok en Joe Public breiden... 30-09-2024
MarketingTribune Events
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing