Nieuwe jongerencampagne bibliotheken
- Bureaus
- 28 nov 2023 @ 11:17
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 28 nov 2023 @ 11:17
- Sjaak Hoogkamer
Deze week lanceert de Openbare Bibliotheek Amsterdam (OBA) een campagne speciaal gericht op jongeren onder de naam ‘OBA weet raad’.
Samen met creatief bureau Gardeners creëerde het marketing & communicatieteam van de OBA deze jongerencampagne. Tot 17 december is deze zichtbaar in alle 28 OBA-vestigingen, in de stad, op social media, op de website van de OBA en in de digitale nieuwsbrief.
De OBA staat bij jongeren vooral bekend als plek om te studeren, elkaar te ontmoeten en boeken te lenen, maar de bibliotheek heeft veel meer te bieden voor deze doelgroep. De OBA kan ook helpen met verschillende onderwerpen die belangrijk zijn zoals huiswerkbegeleiding, (be)sparen, het halen van je rijbewijs en alles wat erbij komt kijken als je voor het eerst op jezelf gaat wonen.
De campagne brengt daarom programma’s en activiteiten die gericht zijn op jongeren en hen laten zien wat OBA allemaal biedt. De drie beelden van deze campagne laten daarom mensen zien die op de verkeerde plek zoeken.
OBA: 'Het was fijn om op strategisch vlak een frisse blik van buitenaf te hebben en dat het concept duurzaam is, we kunnen het concept het gehele jaar door gaan gebruiken.’
Ook het OBA Theater biedt een programmering waar jongeren op een laagdrempelige manier kennis kunnen maken met cultuur. En in verschillende vestigingen kunnen jongeren muziek maken, zich verdiepen in maatschappelijke thema’s of iets nieuws leren.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Reckitt kiest WPP Media voor... 07-11-2025
- DA kiest Zuiver Group als nieuwe... 07-11-2025
- Rijksoverheid lanceert campagne Man,... 05-11-2025
- War Child toont veerkracht in nieuwe... 05-11-2025
- Makro brengt humor in... 05-11-2025
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La... 04-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

