Rabobank: ‘Werk aan jezelf én aan de wereld’

Rabobank: ‘Werk aan jezelf én aan de wereld’
  • Bureaus
  • 22 nov 2023 @ 07:53
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

In een nieuwe werkgeverscampagne profileert de Rabobank zich als een werkgever waar je tegelijkertijd aan jezelf én aan de wereld werkt. De campagne is opgezet samen met creatief bureau Kaliber.

De campagne moet eventuele vooroordelen over werken bij een bank (saai, oubollig en hiërarchisch bijvoorbeeld) ontkrachten. In de week van 20 november is de eerste campagne met de nieuwe belofte: ‘Werk tegelijk aan jezelf & de wereld om je heen’ gestart.

Met de nieuwe belofte noemt de bank twee naar eigen zeggen krachtige voordelen van werken bij Rabobank. Enerzijds de nadrukkelijke focus op (talent)ontwikkeling, werk- en privébalans, en persoonlijke en professionele groei. Anderzijds de mogelijkheid om impact te maken in de maatschappij. Bijvoorbeeld door klanten met beperkte mobiliteit thuis te helpen met hun bankzaken of duurzamer wonen mogelijk te maken.

Onderzoek
Om de wensen van talent en de boodschap van Rabobank bij elkaar te brengen zochten onderzoeksbureaus Perspective en Sue Amsterdam naar een concreet onderbouwde belofte van Rabobank, die de doelgroep tegelijk als geloofwaardig en relevant beleeft. Het opstellen van deze dubbele belofte was een mooie uitdaging, vertelt Hugo van de Hoef, Creative Director bij Kaliber: ‘Normaal zijn het misschien twee losse elementen, maar bij Rabobank komen beide kanten van de belofte echt samen. Zelfontwikkeling staat naast het versnellen van de energietransitie. Een betere leider worden gaat hand in hand met het verbeteren van landbouwgrond. En hybride werken matcht met het helpen van kwetsbaren in onze samenleving. Productiemaatschappij Bruut Amsterdam heeft dit fantastisch tot leven gebracht.’

Echt
Alle voorbeelden in de campagne, van de zonnepanelen tot de mobiele bankservice, zijn écht. Uit eerder genoemd onderzoek bleek namelijk dat het voor banken in communicatie vaak moeilijk is om geloofwaardig over te komen. Daarom hebben Rabobank en Kaliber samen gezocht naar echte verhalen. Op het recruitmentplatform komen bovendien echte medewerkers aan het woord, die vertellen over hun eigen functie en hoe de nieuwe werkgeversbelofte voor hen tot leven komt.

125 jaar
De nieuwe werkgeversbelofte luidt het 125e levensjaar bovendien op een passende wijze in, zegt Tessa Wagensveld, Product Manager Employer of Choice bij Rabobank: ‘Als coöperatieve bank zoeken we al 125 jaar naar oplossingen voor de uitdagingen van nu. Dat vraagt om samenwerken en continu openstaan om te leren. Precies die gedachte zie je ook terug in onze nieuwe belofte voor onze nieuwe en bestaande collega’s. Daar zijn we hartstikke trots op.’

De campagnevideo is hier te zien.

Credits:
Rabobank: Rens Freriks, Tessa Wagensveld, Tessa van Berckelaer, Simone Roos, Marisa Kooy, Carolien Hannink
Bureau: Kaliber Interactive
Productie: Bruut Amsterdam, Studio Levalo, Edwin Stevens, De Franse Kamer, Marleen Kuipers, Massive Music
Research: Sue Amsterdam, Perspective


RXML parse error: Invalid URL: Standards.URI: got a relative URI (no scheme) lacking a base_uri!

 | <insert href="">
 | <set type=RXML.t_xml(text/xml, none) variable="var.media-contents">
 | <cache enable-protocol-cache="yes">


Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken