Kruidvat kerstcampagne: inzamelen voor Armoedefonds
- Bureaus
- 7 dec 2023 @ 12:46
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 7 dec 2023 @ 12:46
- Sjaak Hoogkamer
MassiveMusic heeft, in samenwerking met DDB Amsterdam en Eigen Fabrikaat, de muziek gecreëerd voor de Kruidvat kerstcampagne 'Iedereen verdient een mooie kerst'.
De campagne roept op tot het inzamelen van geld voor het Armoedefonds en brengt een mix van fictie en realiteit tot leven.
Het speciaal ontwikkelde kerstnummer, 'Sing along for Christmas,' is nu beschikbaar op Spotify, waarbij alle opbrengsten ten goede komen van het Armoedefonds.
Naast de opbrengsten van de kerstsingle heeft Kruidvat diverse acties om het Armoedefonds te steunen. ‘Kruidvat vindt dat iedereen een mooie kerst verdient. Helaas is er een grote groep mensen voor wie ook dát niet betaalbaar is. Kruidvat wil er voor iedereen zijn en daarom starten we een actie om in de aanloop naar de feestdagen zo veel mogelijk geld in te zamelen,’ aldus Brenda Smith, director Marketing & Customer Experience van Kruidvat.
De campagne vertelt het verhaal, waar zowel in de commercial als in werkelijkheid een 'kersthit' tot leven komt. Twee meisjes en een jongetje willen in december geld inzamelen voor het Armoedefonds. ''Dan moet je een kersthit schrijven'' zegt 1 van de moeders. Jude schrijft het liedje ‘Sing Along for Christmas’, Liv trommelt straatmuzikanten op en Anna verzamelt een kinderkoor. Daarna breken ze in bij een opnamesessie van Miss Montreal en Metejoor met het verzoek mee te zingen. De campagne eindigt met de kinderen in de auto, luisterend naar hun single op de radio.
Credits:
Adverteerder: Kruidvat
Bureaus: DDB Unlimited & Eigen Fabrikaat, GroupM & StudioM, We Are First, NewsLab
Productiehuis: Annomann
Offline edit: MRTN
Online/Grading: Crabsalad
Muziek: MassiveMusic
Geluid: Earforce
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Reckitt kiest WPP Media voor... 07-11-2025
- DA kiest Zuiver Group als nieuwe... 07-11-2025
- Rijksoverheid lanceert campagne Man,... 05-11-2025
- War Child toont veerkracht in nieuwe... 05-11-2025
- Makro brengt humor in... 05-11-2025
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La... 04-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

