Kruidvat kerstcampagne: inzamelen voor Armoedefonds

Kruidvat kerstcampagne: inzamelen voor Armoedefonds
  • Bureaus
  • 7 dec 2023 @ 12:46
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

MassiveMusic heeft, in samenwerking met DDB Amsterdam en Eigen Fabrikaat, de muziek gecreëerd voor de Kruidvat kerstcampagne 'Iedereen verdient een mooie kerst'.

De campagne roept op tot het inzamelen van geld voor het Armoedefonds en brengt een mix van fictie en realiteit tot leven.

Het speciaal ontwikkelde kerstnummer, 'Sing along for Christmas,' is nu beschikbaar op Spotify, waarbij alle opbrengsten ten goede komen van het Armoedefonds.

Naast de opbrengsten van de kerstsingle heeft Kruidvat diverse acties om het Armoedefonds te steunen. ‘Kruidvat vindt dat iedereen een mooie kerst verdient. Helaas is er een grote groep mensen voor wie ook dát niet betaalbaar is. Kruidvat wil er voor iedereen zijn en daarom starten we een actie om in de aanloop naar de feestdagen zo veel mogelijk geld in te zamelen,’ aldus Brenda Smith, director Marketing & Customer Experience van Kruidvat.

De campagne vertelt het verhaal, waar zowel in de commercial als in werkelijkheid een 'kersthit' tot leven komt. Twee meisjes en een jongetje willen in december geld inzamelen voor het Armoedefonds. ''Dan moet je een kersthit schrijven'' zegt 1 van de moeders. Jude schrijft het liedje ‘Sing Along for Christmas’, Liv trommelt straatmuzikanten op en Anna verzamelt een kinderkoor. Daarna breken ze in bij een opnamesessie van Miss Montreal en Metejoor met het verzoek mee te zingen. De campagne eindigt met de kinderen in de auto, luisterend naar hun single op de radio.

Credits:

Adverteerder: Kruidvat

Bureaus: DDB Unlimited & Eigen Fabrikaat, GroupM & StudioM, We Are First, NewsLab

Productiehuis: Annomann

Offline edit: MRTN

Online/Grading: Crabsalad

Muziek: MassiveMusic

Geluid: Earforce



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken