Kruidvat kerstcampagne: inzamelen voor Armoedefonds
- Bureaus
- 7 dec 2023 @ 12:46
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 7 dec 2023 @ 12:46
- Sjaak Hoogkamer
MassiveMusic heeft, in samenwerking met DDB Amsterdam en Eigen Fabrikaat, de muziek gecreëerd voor de Kruidvat kerstcampagne 'Iedereen verdient een mooie kerst'.
De campagne roept op tot het inzamelen van geld voor het Armoedefonds en brengt een mix van fictie en realiteit tot leven.
Het speciaal ontwikkelde kerstnummer, 'Sing along for Christmas,' is nu beschikbaar op Spotify, waarbij alle opbrengsten ten goede komen van het Armoedefonds.
Naast de opbrengsten van de kerstsingle heeft Kruidvat diverse acties om het Armoedefonds te steunen. ‘Kruidvat vindt dat iedereen een mooie kerst verdient. Helaas is er een grote groep mensen voor wie ook dát niet betaalbaar is. Kruidvat wil er voor iedereen zijn en daarom starten we een actie om in de aanloop naar de feestdagen zo veel mogelijk geld in te zamelen,’ aldus Brenda Smith, director Marketing & Customer Experience van Kruidvat.
De campagne vertelt het verhaal, waar zowel in de commercial als in werkelijkheid een 'kersthit' tot leven komt. Twee meisjes en een jongetje willen in december geld inzamelen voor het Armoedefonds. ''Dan moet je een kersthit schrijven'' zegt 1 van de moeders. Jude schrijft het liedje ‘Sing Along for Christmas’, Liv trommelt straatmuzikanten op en Anna verzamelt een kinderkoor. Daarna breken ze in bij een opnamesessie van Miss Montreal en Metejoor met het verzoek mee te zingen. De campagne eindigt met de kinderen in de auto, luisterend naar hun single op de radio.
Credits:
Adverteerder: Kruidvat
Bureaus: DDB Unlimited & Eigen Fabrikaat, GroupM & StudioM, We Are First, NewsLab
Productiehuis: Annomann
Offline edit: MRTN
Online/Grading: Crabsalad
Muziek: MassiveMusic
Geluid: Earforce
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers