Trekpleister lanceert merkcommercial en huisstijl

Trekpleister lanceert merkcommercial en huisstijl
  • Bureaus
  • 21 mei 2024 @ 10:52
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De uitgebreide rebranding omvat een vernieuwd en fris logo, kleurenpalet en lettertype. Daarnaast is er een nieuwe merkcommercial ontwikkeld die aansluit op de introductie van het merkkarakter Aaf afgelopen zomer.

Met de nieuwe huisstijl en commercial versterkt Trekpleister naar eigen zeggen ‘haar positie als betaalbare buurtdrogist door de klant nog meer centraal te stellen.’

De rebranding van Trekpleister start met het doorvoeren van de nieuwe huisstijl in alle communicatiemiddelen. Onder andere de folder, website en merkcommunicatie werden aangepast met nieuwe logo, lettertype en kleurenpalet. Ook worden de winkels in een nieuw jasje gestoken. In Bodegraven, Putten en Uden zijn momenteel al Trekpleister-winkels die het vernieuwde winkelconcept voeren. Op korte termijn volgen winkels in Bussum en Ede en uiteindelijk worden alle Trekpleister-winkels voor eind 2025 voorzien van de nieuwe huisstijlelementen. 

‘De introductiecampagne van Aaf als nieuw gezicht van Trekpleister gecombineerd met de vernieuwde pay-off ‘Waar kunnen we je blij mee maken?’  is een groot succes gebleken,’ zegt Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience bij AS Watson, waar Trekpleister onder valt.

‘Zo zien we sinds de start van de campagne een stijging van 12 procent op de score ‘medewerkers maken tijd voor mij’ en een stijging van liefst 27 procent op de score ‘onderscheidend’.

In de commercial is er een prominente rol voor Aaf, het geanimeerde karakter van Trekpleister. In de commercial laat Aaf haar klanten zien en voelen dat jong en oud bij Trekpleister terecht kan voor zijn of haar gezondheid. Smith: ‘Als echte buurtdrogist is ‘gezondheid’ onze belangrijkste categorie. Door dit in de campagne  centraal te stellen benadrukken we onze rol en expertise als buurtdrogist met volop persoonlijke aandacht én voordeel.’ 

Credits:

Adverteerder: Trekpleister

Reclamebureau: DDB Amsterdam

Design, animation & production studio: WhooHoo!

Mediabureau: EssenceMediacom

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken