Trekpleister lanceert merkcommercial en huisstijl
- Bureaus
- 21 mei 2024 @ 10:52
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 21 mei 2024 @ 10:52
- Sjaak Hoogkamer
De uitgebreide rebranding omvat een vernieuwd en fris logo, kleurenpalet en lettertype. Daarnaast is er een nieuwe merkcommercial ontwikkeld die aansluit op de introductie van het merkkarakter Aaf afgelopen zomer.
Met de nieuwe huisstijl en commercial versterkt Trekpleister naar eigen zeggen ‘haar positie als betaalbare buurtdrogist door de klant nog meer centraal te stellen.’
De rebranding van Trekpleister start met het doorvoeren van de nieuwe huisstijl in alle communicatiemiddelen. Onder andere de folder, website en merkcommunicatie werden aangepast met nieuwe logo, lettertype en kleurenpalet. Ook worden de winkels in een nieuw jasje gestoken. In Bodegraven, Putten en Uden zijn momenteel al Trekpleister-winkels die het vernieuwde winkelconcept voeren. Op korte termijn volgen winkels in Bussum en Ede en uiteindelijk worden alle Trekpleister-winkels voor eind 2025 voorzien van de nieuwe huisstijlelementen.
‘De introductiecampagne van Aaf als nieuw gezicht van Trekpleister gecombineerd met de vernieuwde pay-off ‘Waar kunnen we je blij mee maken?’ is een groot succes gebleken,’ zegt Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience bij AS Watson, waar Trekpleister onder valt.
‘Zo zien we sinds de start van de campagne een stijging van 12 procent op de score ‘medewerkers maken tijd voor mij’ en een stijging van liefst 27 procent op de score ‘onderscheidend’.
In de commercial is er een prominente rol voor Aaf, het geanimeerde karakter van Trekpleister. In de commercial laat Aaf haar klanten zien en voelen dat jong en oud bij Trekpleister terecht kan voor zijn of haar gezondheid. Smith: ‘Als echte buurtdrogist is ‘gezondheid’ onze belangrijkste categorie. Door dit in de campagne centraal te stellen benadrukken we onze rol en expertise als buurtdrogist met volop persoonlijke aandacht én voordeel.’
Credits:
Adverteerder: Trekpleister
Reclamebureau: DDB Amsterdam
Design, animation & production studio: WhooHoo!
Mediabureau: EssenceMediacom
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- SuperHeroes en Lenovo lanceren 'It's... 26-07-2024
- Motorola lanceert modeshow met... 25-07-2024
- Hoka prolongeert We are all born to... 25-07-2024
- Seepje vernieuwt en zet oprichter... 23-07-2024
- Campagne moet werkgevers bewust... 23-07-2024
- Smyle haakt in op computerstoring22-07-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing