Meeuwen uitgelachen, nu een lachende eekhoorn bij Allianz Direct
- Bureaus
- 18 jun 2024 @ 08:08
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 18 jun 2024 @ 08:08
- Michiel van Zaane
Verzekeringmaatschappij Allianz Direct heeft een opvolger gelanceerd voor haar TVC met lachende meeuwen: een minstens even irritante eekhoorn is de nieuwe hoofdrolspeler.
Afgelopen oktober introduceerde Allianz Direct een nieuwe Europese merkcampagne, met lachende meeuwen in de hoofdrol. De campagne werd de afgelopen maanden uitgerold. In Nederland, Duitsland en Italië. in Nederland werd hij genomineerd voor de Gouden Loekie. In de nieuwe TVC speelt wederom een dier de hoofdrol. Deze campagne wordt weer in dezelfde Europese landen ingezet.
Ron Adams, Head of Marketing & Sales bij Allianz Direct: ‘Allianz Direct wil uitgroeien tot de No.1 European Online Insurer en the smart choice in online verzekeren waarin snel en makkelijk onze drijfveren zijn. We zien duidelijke effecten van de nieuwe campagne op ons merk, zowel qua bekendheid als qua merkassociaties. Met name op "slim", de belangrijkste associatie, groeien we hard. Daarom besloten we door te pakken en meteen de volgende campagne in de reeks te ontwikkelen.’
Spanningsveld
Waarom is er eigenlijk gekozen voor dieren? Edward van de Ridder, Head of Strategy bij Alfred, vult aan: ‘Dieren zijn onvoorspelbaar, net als het leven. Ze lachen ons mensen een beetje uit, omdat wij denken altijd alles onder controle te hebben. Maar gelukkig lacht de Allianz Direct-klant het laatst, want die blijkt de slimste.’
Met dat campagneconstruct wordt de merkboodschap "It's not hard to be smart" opnieuw geladen. De campagne verschijnt, net als de vorige, op o.a. TV, online video, display, outdoor, radio en social media. Van de Ridder: ‘Na het succes van de eerste campagne zijn we daarbij nog meer op zoek naar kansen om met de dieren het merkgevoel te leveragen naar andere media. Juist daar waar de aandachtsspanne korter is dan op tv, hebben de dieren een enorme stopping power.’
Credits:
Opdrachtgever: Allianz Direct, Ron Adams, Natasja Staal, Jeanine Voulon
Bureau: Alfred International
Strategie: Edward van de Ridder
Account: Danielle Boskemper, Stéphanie Freitag
Creatie: Alfred
Agency Producer: Swantje Hoppe, Sasja van Nie
Productiemaatschappij: SuperEasterFeather
Regisseur: Sven Super
Producer: Arjan Oosterveer
Lighting cameraman/ D.O.P.: Robbie van Brussel
Editor: Pim Van Der Pas
CGI/Online: Glassworks
Muziek: Tom Tukker
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tumult rond nieuwe Jaguar-campagne
- Eindejaarscampagne Nationale Postcode Loterij: zingende...
- Sport for Good Team Challenge voor meer employee engagement
- Women Inc. lanceert vervolgcampagne op Bloed, Zweet en Tranen
- Bewustwordingscampagne moet begrip kweken voor post-covid
- Gamma komt met Eerste Hulp Bij Isoleren-toolkit om isoleren te...
Laatste Nieuws
- Aidsfonds lanceert de... 29-11-2024
- SZW geeft duidelijkheid over pensioen28-11-2024
- [mediabazen] MAGNA GLOBAL: Aschwin... 26-11-2024
- Tumult rond nieuwe Jaguar-campagne25-11-2024
- Eindejaarscampagne Nationale... 22-11-2024
- Sport for Good Team Challenge voor... 22-11-2024