Politie wil talenten enthousiasmeren met campagne “Vergroot jezelf”
- Bureaus
- 5 nov 2024 @ 14:09
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 5 nov 2024 @ 14:09
- Michiel van Zaane
Met de campagne “Vergroot jezelf” wil de politie zich profileren als dé werkgever in Nederland voor maximale talentontwikkeling. De campagne is één van de middelen waarmee de politie jaarlijks ruim 6.000 vacatures wil invullen.
De Nederlandse politie moet jaarlijks meer dan 6.000 vacatures invullen. Veel Nederlanders hebben een beperkt beeld van werken bij de politie en associëren dit vooral met de rol van agent of rechercheur, terwijl 60% van de openstaande functies ondersteunend of specialistisch van aard is. Denk bijv. aan IT’ers, woordvoerders, intelligence specialisten of meldkamer centralisten. Met de campagne ‘Vergroot je talent. Vergroot je impact. Vergroot jezelf’ willen Publicis Creative en de politie dit imago verbreden en laten zien dat er binnen de politie ruimte is voor diverse talenten.
Talent
Het merkconcept draait om het maximaal benutten van je talent. De campagne verbeeldt dit met een kettingreactie van politietalent in actie. Het verhaal begint met het scherpe oog van een potentiële kandidaat, gevolgd door het stalen karakter en de mensenkennis van politiemedewerkers. Alle talenten werken samen als een Zwitsers uurwerk. De tv-commercial en online films & shorts zijn ontwikkeld in samenwerking met dramaregisseur Victor D. Ponten, bekend van Mocro Maffia, Hardcore never dies en Rabat, met zijn kenmerkende stijl van intensiteit en realisme.
Dit meerjarige merkconcept wordt breed uitgerold en vormt de basis voor zowel externe employer branding en wervingscampagnes als interne werving. De campagne is op 4 november live gegaan via televisie, (D)OOH, online video, social media en evenementen, ondersteund door een always-on wervingsaanpak voor specifieke functies.
Jowieke Lourens, Adviseur Arbeidsmarktcommunicatie bij de politie, benadrukt: ‘Gezien de grote hoeveelheid vacatures bij de politie en de krappe arbeidsmarkt wordt het steeds belangrijker om in beeld te komen bij een doelgroep die de politie nog niet op het netvlies heeft staan. Vandaar dat we met de campagne ook echt deze latente doelgroep willen aanspreken op talenten die zij momenteel al hebben (waar ze zich misschien niet eens van bewust zijn) en die ze ook heel goed bij de politie zouden kunnen inzetten.’
Remy Kurpershoek, Chief Creative Officer bij Publicis Creative, over de campagne: ‘De behoefte aan werk met zowel persoonlijke als maatschappelijke impact is groot onder werkzoekenden. Helaas beseffen velen nog niet dat deze kans bij de politie binnen handbereik ligt. Met de campagne ‘Vergroot jezelf’ bewijzen we dat de politie dé plek is voor talent dat wil bijdragen aan iets groters dan alleen persoonlijk gewin en tegelijkertijd zichzelf wil ontwikkelen.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- VluchtelingenWerk Nederland lanceert... 03-12-2024
- In memoriam Dennis Hamakers:... 03-12-2024
- Shortlist Gouden Zaag 2024 bekend02-12-2024
- ONVZ lanceert nieuwe merkcampagne 02-12-2024
- Aidsfonds lanceert de... 29-11-2024
- SZW geeft duidelijkheid over pensioen28-11-2024