Desperados lanceert nieuwe campagne met Latin Grammy-winnaar

- Bureaus
- 5 feb 2025 @ 20:56
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 5 feb 2025 @ 20:56
- Kel Koenen
Desperados introduceert een wereldwijde campagne genaamd ‘The Beer with Latin Vibe’, waarmee het biermerk zich richt op Generatie Z en Y. De campagne wordt geleid door een samenwerking met de Colombiaanse Latin Grammy-winnende artiest OVY ON THE DRUMS en is ontwikkeld in samenwerking met het creatieve bureau LePub en muziekpartner MassiveMusic.
Met deze nieuwe positionering wil Desperados de spontaniteit en energie van de Latijns-Amerikaanse cultuur overbrengen naar zijn doelgroep. De campagne omvat onder meer de release van de nieuwe track GUAO GUAO, geproduceerd door OVY ON THE DRUMS en uitgevoerd met de Venezolaanse rapper MICRO TDH. In plaats van traditionele reclamespotjes kiest Desperados ervoor om muziek en cultuur centraal te stellen, waardoor een authentieke en meeslepende ervaring wordt gecreëerd voor consumenten wereldwijd.
Desperados staat bekend om zijn unieke fusie van bier en Latijns-Amerikaanse spirits zoals agave, cachaça en rum. Geïnspireerd door de groeiende wereldwijde populariteit van Latijnse muziek - die op Spotify met 985% is gegroeid in de afgelopen tien jaar - zet het merk nu vol in op deze culturele beweging. ‘The Beer with Latin Vibe’ zal in meer dan 30 markten in Europa en daarbuiten worden uitgerold via diverse consumentgerichte touchpoints.
Een van de meest opvallende initiatieven binnen de campagne is Avenida Desperados, een reeks evenementen waarbij straten in verschillende Europese steden worden omgetoverd tot levendige Latijns-Amerikaanse feestzones. Balcons, etalages en steegjes worden getransformeerd tot spontane podia waar feest en muziek samenkomen. Daarnaast lanceert Desperados een augmented reality (AR) Snap-filter, waarmee gebruikers interactief kunnen meebewegen op de ritmes van GUAO GUAO.
Volgens Ligia Patrocinio, Global Head van Desperados, markeert deze campagne een belangrijke stap in de evolutie van het merk. ‘Door in te spelen op de passies van onze doelgroep kunnen we hen op een authentieke manier bereiken in hun dagelijkse leven. Samenwerken met OVY ON THE DRUMS en MICRO TDH is de perfecte manier om de opzwepende energie van Latijns-Amerikaanse muziek naar een wereldwijd publiek te brengen.’
OVY ON THE DRUMS, die fungeert als artistiek directeur van de campagne, benadrukt de impact van de samenwerking. ‘Mijn doel is altijd geweest om Latijnse muziek naar een breder publiek te brengen. De samenwerking met Desperados maakt dit mogelijk op een ongekende schaal. GUAO GUAO vangt de essentie van de campagne en brengt een tijdloos geluid dat culturen wereldwijd overstijgt.’
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers