Desperados lanceert nieuwe campagne met Latin Grammy-winnaar

- Bureaus
- 5 feb 2025 @ 20:56
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 5 feb 2025 @ 20:56
- Kel Koenen
Desperados introduceert een wereldwijde campagne genaamd ‘The Beer with Latin Vibe’, waarmee het biermerk zich richt op Generatie Z en Y. De campagne wordt geleid door een samenwerking met de Colombiaanse Latin Grammy-winnende artiest OVY ON THE DRUMS en is ontwikkeld in samenwerking met het creatieve bureau LePub en muziekpartner MassiveMusic.
Met deze nieuwe positionering wil Desperados de spontaniteit en energie van de Latijns-Amerikaanse cultuur overbrengen naar zijn doelgroep. De campagne omvat onder meer de release van de nieuwe track GUAO GUAO, geproduceerd door OVY ON THE DRUMS en uitgevoerd met de Venezolaanse rapper MICRO TDH. In plaats van traditionele reclamespotjes kiest Desperados ervoor om muziek en cultuur centraal te stellen, waardoor een authentieke en meeslepende ervaring wordt gecreëerd voor consumenten wereldwijd.
Desperados staat bekend om zijn unieke fusie van bier en Latijns-Amerikaanse spirits zoals agave, cachaça en rum. Geïnspireerd door de groeiende wereldwijde populariteit van Latijnse muziek - die op Spotify met 985% is gegroeid in de afgelopen tien jaar - zet het merk nu vol in op deze culturele beweging. ‘The Beer with Latin Vibe’ zal in meer dan 30 markten in Europa en daarbuiten worden uitgerold via diverse consumentgerichte touchpoints.
Een van de meest opvallende initiatieven binnen de campagne is Avenida Desperados, een reeks evenementen waarbij straten in verschillende Europese steden worden omgetoverd tot levendige Latijns-Amerikaanse feestzones. Balcons, etalages en steegjes worden getransformeerd tot spontane podia waar feest en muziek samenkomen. Daarnaast lanceert Desperados een augmented reality (AR) Snap-filter, waarmee gebruikers interactief kunnen meebewegen op de ritmes van GUAO GUAO.
Volgens Ligia Patrocinio, Global Head van Desperados, markeert deze campagne een belangrijke stap in de evolutie van het merk. ‘Door in te spelen op de passies van onze doelgroep kunnen we hen op een authentieke manier bereiken in hun dagelijkse leven. Samenwerken met OVY ON THE DRUMS en MICRO TDH is de perfecte manier om de opzwepende energie van Latijns-Amerikaanse muziek naar een wereldwijd publiek te brengen.’
OVY ON THE DRUMS, die fungeert als artistiek directeur van de campagne, benadrukt de impact van de samenwerking. ‘Mijn doel is altijd geweest om Latijnse muziek naar een breder publiek te brengen. De samenwerking met Desperados maakt dit mogelijk op een ongekende schaal. GUAO GUAO vangt de essentie van de campagne en brengt een tijdloos geluid dat culturen wereldwijd overstijgt.’
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Hornbach trapt tuinseizoen af met 'Verheug je als een kind'
- Zeeman verkozen tot meest duurzame kledingmerk
- Youfone gaat voor magic
- Stabilo en KesselsKramer lanceren wereldwijde campagne
- Provalliance Nederland kiest Happy Horizon als digitale...
- Belastingdienst lanceert 'Aangifte doen op jouw manier'
Laatste Nieuws
- Vier nieuwe gezichten bij Gardeners 21-03-2025
- Ontmoet Bobbie en haar familie21-03-2025
- De impact van laaggeletterdheid:... 20-03-2025
- Eerste AI-inhaakbillboard met... 20-03-2025
- NPO kiest team5pm als strategische... 20-03-2025
- Nieuw bureau Nami combineert... 18-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center