Ontmoet Bobbie (en haar familie)

- Bureaus
- 21 mrt 2025 @ 08:50
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 21 mrt 2025 @ 08:50
- Kel Koenen
Odido lanceert deze week een nieuwe langlopende merkcampagne onder de titel ‘Bobbie en haar familie’. In de hoofdrol: een tienjarig meisje dat met haar kindercamera het kleurrijke en soms chaotische leven van haar moderne gezin vastlegt. Een nieuwe fase in de merkstrategie, waarin humor en herkenbaarheid centraal staan.
Met de introductie van Bobbie als vaste hoofdpersonage kiest Odido voor een zogenoemde advertising property, een herkenbaar concept dat over meerdere jaren kan worden doorontwikkeld. Bobbie’s vlogs vormen de rode draad in de campagne en geven een persoonlijke inkijk in haar leven. Denk aan gescheiden ouders die nog steeds in dezelfde straat wonen, een moeder die alles strak probeert te regelen en een onhandige maar goedbedoelende vader. Elk campagnehoofdstuk laat zien hoe Odido’s technologie en producten het dagelijkse gezinsleven nét wat makkelijker maken.
De aftrap van de campagne draait om het product ‘Samen Unlimited’ – een mobiel abonnement waarbij gebruikers voordelig anderen kunnen toevoegen, ook als ze niet samenwonen. In de campagnevideo zien we hoe Bobbie’s moeder haar ex-partner (Bobbie’s vader) toevoegt aan haar abonnement, tot lichte gêne van Bobbie ('awkward') zelf.
‘We willen laten zien hoe onze producten écht helpen in het dagelijks leven, met al zijn imperfecties. Niet in technische termen, maar juist in herkenbare, alledaagse situaties’, verklaart Margaret Kreuger, Manager Brand & Customer Communications bij Odido.
Executive Creative Director Dennis Baars van TBWA\Neboko is verantwoordelijk voor het creatieve concept. ‘We combineren vlogbeelden van Bobbie met traditioneel gefilmde scènes en een nieuwe voice-over die het karakter van Odido representeert: luisterend, begripvol en behulpzaam. Zo krijgt de campagne een unieke en persoonlijke stijl.’
De campagne wordt breed uitgerold via tv, online video, social media, radio, digital out-of-home en base communicatie. Volgens Odido is dit nog maar het begin: het gezinsleven van Bobbie zal in de komende jaren steeds verder worden uitgediept.
Credits
Klant: Odido
Bureau: TBWA\Neboko
Productie: 100%
Regie: Noël Loozen
Media: EssenceMediacom
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch voor Makro
Laatste Nieuws
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

