Boomerang Agency organiseert fun-raiser voor Pride Amsterdam

Boomerang Agency organiseert fun-raiser voor Pride Amsterdam
  • Content
  • 16 jul 2018 @ 10:35
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentEvenement

Homofobie is bullshit, vindt Boomerang Agency. Het bureau uit Amsterdam heeft een website gelanceerd waarop duidelijk wordt hoe het idee voor een fundraiser tot stand is gekomen. Daarnaast maakt Boomerang zich hard voor de noodzaak van een (gay-)Pride in de hoofdstad.

Op de website wordt de toenemende intolerantie tegen mensen uit de LGBTQ+ community aangekaart. Ook maakt het bureau zich hard voor de noodzaak van een Pride in de hoofdstad. 'Wij geloven dat we een Pride nodig hebben om de wereld te laten zien dat onze stad - en ons land - zich sterk maakt voor de vrijheid om te houden van wie je houdt, en bovenal de vrijheid om volledig jezelf te kunnen zijn.'

Boomerang steekt ook hand in eigen boezem, zoals te lezen op de website: 'We realiseren ons dat we voorheen voor klanten Pride-gerelateerd werk hebben gemaakt en ons hebben laten inspireren door die prachtige regenboogvlag, maar voorbij zijn gegaan aan de behoeften van de community die door die vlag vertegenwoordigd wordt. Dat willen we anders doen.'

Maartje Weijers, initiator van de actie en brand manager bij Boomrang, laat weten: 'Er zijn talrijke organisaties en mensen die belangrijk werk doen om ook mijn leven fijner te maken en vaak is geld simpelweg de factor die beslist hoeveel projecten gerealiseerd kunnen worden.'

Boomerang gaat tussen 23 juli en 3 augustus aan de slag om zoveel mogelijk Pride-gerelateerde content te maken voor bestaande klanten en merken waar het bureau niet werkzaam voor is. In ruil voor deze content vraagt Boomerang een donatie aan het Hardcore Happy Fund. Alle opbrengsten zullen vervolgens worden gedoneerd aan organisatie en/of personen die zich inzetten voor de LGBTQ+ community. Ga voor meer informatie over de actie naar de website.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken