'Merken uit financiële sector zouden boodschap luchtiger kunnen communiceren'

'Merken uit financiële sector zouden boodschap luchtiger kunnen communiceren'
  • Content
  • 7 aug 2018 @ 15:22
  • 6220 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • PersonaliaContent

In #22 van de Content Rally: Valentine de Jong, managing director bij influencer agency HelloSparkle. Wat is haar visie op het contentmarketingvak?

Wat is de grootste misvatting op het gebied van contentmarketing?

Dat het duur is en dat je er direct conversie uit krijgt.

Welk merk zet naar jouw idee contentmarketing het slimst in en waarom?

Een mooie campagne eerder dit jaar vind ik #carnavalvrij van Bavaria. Het biermerk startte een petitie voor een nationale feestdag voor iedereen in het zuiden van het land. Dit verhaal was zó goed dat het binnen no time werd opgepakt.

Persoonlijk ben ik trots op de Groentefeestje-campagne die we namens HelloSparkle voor Unilever-Knorr hebben opgezet. We wilden de Knorr-consumenten inspireren om meer te variëren met de gerechten van het merk en natuurlijk onder de aandacht brengen dat je hiermee voldoende groenten binnenkrijgt. Dit hebben we met zowel online content (influencer) als een winkelvloerpremium (kookboek) gedaan, authentieker kun je je content bijna niet hebben.

Welk merk zou naar jouw idee meer met contentmarketing moeten doen en waarom?

Voor Munt Hypotheken hebben we dit jaar een campagne opgezet waarbij Britt Dekker fungeerde als de tolk tussen de taaie stof rondom hypotheken en 'de hypotheekleek'. Naar mijn idee zijn er veel meer merken in de financiële sector die campagne kunnen voeren door de vaak lastige boodschap luchtig te communiceren en zodoende dichterbij te doelgroep te komen.

Wat is op dit moment de grote uitdaging voor contentmarketeers?

Merken voelen zich afhankelijk van social media en door de veranderende algoritmen, influencers die hun authenticiteit verliezen en de wildgroei aan bureaus vinden ze het tegelijkertijd lastig om een goede campagne neer te zetten.

Aan wie geef je het stokje door en waarom?

Ik geef het stokje door aan Frederique Hanselaar van Becel (Unilever), omdat zij veel doet met contentmarketing en het veranderen van de perceptie rondom margarine.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken