Nieuw seizoen Roadtrippers van Mentos in samenwerking met Towel en StukTV

Nieuw seizoen Roadtrippers van Mentos in samenwerking met Towel en StukTV
  • Content
  • 8 sep 2020 @ 08:00
  • 20006 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • VideoYouTube

Mentos Kauwgum, Towel en StukTV hebben hun samenwerking voor het zevende jaar op rij verlengd met het reisprogramma ‘Roadtrippers’.

V.l.n.r. op de foto: Thomas van der Vlugt, Giel de Winter en Stefan Jurriens

Het format Roadtrippers op StukTV is onderdeel van de inmiddels zeven jaar durende samenwerking tussen Mentos Kauwgum, Towel Media en StukTV. De campagnedoelstelling van dit jaar is awareness realiseren rondom de Mentos Kauwgum-minipotjes, binnen de jongere doelgroep.

Roadtrippers

Roadtrippers’, op het YouTube-kanaal van StukTV, bereikt al jaren gemiddeld één miljoen kijkers per aflevering. In Roadtrippers leggen twee teams, in acht afleveringen, hemelsbreed zoveel mogelijk kilometers af vanaf het startpunt en dit alles met een beperkt noodbudget en enkele camera’s. Ieder jaar neemt Team Stuk, bestaande uit Giel de Winter, Thomas van der Vlugt en Stefan Jurriens, het op tegen een ander team BN’ers. Dit seizoen zijn dat Bizzey, Rijk Hofman en Iris Enthoven. Vanwege Covid-19 heeft het format dit jaar een aantal aanpassingen meegekregen. Waar de teams voorheen de kilometers liftend afleggen hebben ze dit jaar een TukTuk tot hun beschikking.

Campagne Mentos Kauwgum

Mentos Kauwgum heeft begin dit jaar de Mentos Kauwgum-minipotjes gelanceerd. Een klein potje kauwgum voor onderweg. De businessdoelstelling van deze vernieuwde samenwerking is om awareness voor het merk Mentos Kauwgum en het minipotje te genereren binnen de doelgroep van StukTV. Dit jaar is daar een uitbreiding bijgekomen, waarbij de Radio 538-luisteraar in het programma Weekend Wietze kans maakt op een Fresh Experience. Met deze complementaire media-inzet maken de StukTV-kijkers én de Radio 538-luisteraars, net als de deelnemende Roadtrippers-teams, letterlijk kans om op een spraakmakende frisse manier uit hun comfortzone te stappen.
Paul Cudok, Product Manager Mentos Kauwgum: ‘Het is een uitdagend jaar, ook voor Mentos Kauwgum. Ik ben dan ook extra trots op dit 7e seizoen Roadtrippers, waarin de nieuwste introductie Mentos Kauwgum Mini Potjes een mooie plek innemen. Het resultaat van de jarenlange samenwerking en het grote bereik van StukTV, zien wij ook terug in de brand power van Mentos Kauwgum onder jongeren. De serie biedt ons de mogelijkheid zowel de merkwaarden als productbekendheid te laden in toffe content, die al jaren wordt omarmd door de doelgroep. De extensie van de campagne met Fresh Experiences op Radio 538, is daarbij een mooi voorbeeld hoe twee middelen elkaar kunnen versterken.’
Geerjanne Bronkhorst, Head of On Demand Content Towel: ‘Na een aantal onzekere maanden, waarin we constant flexibel met de Roadtrippers-plannen van dit jaar moesten blijven omgaan, is het toch gelukt! Ik ben enorm trots op het team, en dankbaar voor de loyaliteit van Mentos Kauwgum, dat we door onze goede samenwerking en het teamwork alsnog een hele toffe serie met elkaar hebben kunnen neerzetten.’

De eerste aflevering van Roadtrippers:



Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken