The North Face maakt archief van eigen merk
- Content
- 13 okt 2021 @ 11:32
- Link
-
Ryan Baij
Allround Redacteur
BBP Media - ContentStorytelling
- 13 okt 2021 @ 11:32
- Ryan Baij
The North Face lanceert zijn herfstcampagne It’s More Than A Jacket, een initiatief ter ere van de herinneringen en verhalen van avonturen die in de loop van de meer dan 55 jaar lange geschiedenis van het merk zijn ontstaan
Om de betekenis achter elk kledingstuk vast te leggen, lanceert The North Face zijn eerste crowdsourced digitale archief. Het merk roept ontdekkingsreizigers van over de hele wereld op om verhalen en beelden van hun eigen geliefde producten in te sturen, die dan mogelijk in het officiële archief worden opgenomen.
Als onderdeel van de campagne kijkt The North Face naar zijn roots uit Noord-Californië en werkt daarbij samen met het kunstmuseum San Francisco Museum of Modern Art (SFMOMA). Samen brengen zij in de herfst van 2022 het archief tot leven middels een serie interactieve programma’s in het museum. In de programma’s komen de historisch belangrijkste designs voor ontdekken en de verhalen erachter aan bod, naast alledaagse inzendingen van ontdekkers.
‘Al meer dan 55 jaar maakt The North Face ontdekken mogelijk en helpen we mensen om naar grootsheid te streven door uitrustingen te leveren die hen tot dat punt brengen’, zegt Mike Ferris, VP of Global Brand bij The North Face. ‘Onze klanten zijn een groot onderdeel van het DNA van ons merk. Met dit archief gedenken we samen met het SFMOMA de mensen, producten en verhalen die onze community blijven inspireren en de wereld vooruithelpen.’
‘We vinden het geweldig om een samenwerking aan te gaan met The North Face uit de Bay Area om onze community inspirerende publieke programma’s te bieden’, zegt Neal Benezra, Helen and Charles Schwab, Director van SFMOMA. ‘Deze samenwerking bevordert ontdekken, creatieve expressie en innovatie, zaken die van cruciaal belang zijn voor allebei de organisaties.’
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Waddengebied viert het donker met vampiercampagne
- Zilveren Kruis en KNVB trappen gesprek over mentale gezondheid...
- KNRM richt vizier op toekomst met krachtige najaarscampagne
- Porsche en Smeg bundelen hun krachten in design
- Amsterdam herleeft 1675 in virtual reality
- Kennemerhart zet levenservaring centraal in nieuwe...
Laatste Nieuws
- Histor laat persoonlijkheid spreken... 21-10-2025
- Kennemerhart zet levenservaring... 20-10-2025
- Waddengebied viert het donker met... 17-10-2025
- Porsche en Smeg bundelen hun... 15-10-2025
- KNRM richt vizier op toekomst met... 15-10-2025
- Zilveren Kruis en KNVB trappen... 13-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes