Nieuwe look voor The Huffington Post
- Design
- 30 sep 2015 @ 08:00
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - MediaOnlineVisual id
- 30 sep 2015 @ 08:00
- Redactie Design
Online nieuwsplatform The Huffington Post presenteert voor het eerst in 10 jaar een geheel nieuwe website, die vanaf 2016 live gaat. Het design van de nieuwe website is ontworpen door consultancy bureau Code and Theory en werd gisteren gelanceerd tijdens Adverising Week in New York City.
Eerder dit jaar werd al bekend dat de mobiele app van The Huffington Post van een redesign was voorzien door hetzelfde bureau. In het nieuwe design van de website worden nog steeds het groene Huffington Post logo en lettertype gehanteerd, maar vanaf 2016 siert ook een met de groene banner de bovenrand van de webpagina.
Ook zal er gewerkt worden met langere scrolls, zijn er minder columns in een keer te zien op het beeld en zal gebruik gemaakt worden van meer afbeeldingen om de verhalen op de homepage beter te illustreren.
Co-founder van Code en Theory meldt aan designweek.co.uk het volgende over de designshift: ‘The Huffington Post has evolved immensely in the past 10 years. With this design, we are able to showcase its true wealth of content and data-driven intelligence that will advance the overall experience.’
Het nieuwe design zal op zowel desktops als tablets van alle gebruikers, overal ter wereld te zien zijn. Aan het einde van 2015 zullen er inmiddels 15 internationale edities bestaan onder 10 verschillende talen – waaronder de lancering van HuffPost Arabic en HuffPost Australia. Het platform werkt momenteel met 100.000 bloggers.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nieuwe merkidentiteit Transavia... 23-10-2025
- AIM presenteert grootste... 08-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

