Nieuwe look voor The Huffington Post

Nieuwe look voor The Huffington Post
  • Design
  • 30 sep 2015 @ 08:00
  • 6689 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaOnlineVisual id

Online nieuwsplatform The Huffington Post presenteert voor het eerst in 10 jaar een geheel nieuwe website, die vanaf 2016 live gaat. Het design van de nieuwe website is ontworpen door consultancy bureau Code and Theory en werd gisteren gelanceerd tijdens Adverising Week in New York City.

Eerder dit jaar werd al bekend dat de mobiele app van The Huffington Post van een redesign was voorzien door hetzelfde bureau. In het nieuwe design van de website worden nog steeds het groene Huffington Post logo en lettertype gehanteerd, maar vanaf 2016 siert ook een met de groene banner de bovenrand van de webpagina.

Ook zal er gewerkt worden met langere scrolls, zijn er minder columns in een keer te zien op het beeld en zal gebruik gemaakt worden van meer afbeeldingen om de verhalen op de homepage beter te illustreren.

Co-founder van Code en Theory meldt aan designweek.co.uk het volgende over de designshift: ‘The Huffington Post has evolved immensely in the past 10 years. With this design, we are able to showcase its true wealth of content and data-driven intelligence that will advance the overall experience.’

Het nieuwe design zal op zowel desktops als tablets van alle gebruikers, overal ter wereld te zien zijn. Aan het einde van 2015 zullen er inmiddels 15 internationale edities bestaan onder 10 verschillende talen – waaronder de lancering van HuffPost Arabic en HuffPost Australia. Het platform werkt momenteel met 100.000 bloggers.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken