Nominaties European Design Awards 2022 bekend, 34 Nederlandse kanshebbers

Nominaties European Design Awards 2022 bekend, 34 Nederlandse kanshebbers
  • Design
  • 29 apr 2022 @ 08:59
  • 10433 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De nominaties voor de European design Awards zijn bekend gemaakt. Onder de inzendingen zijn 234 Nederlandse kanshebbers. De winnaars worden op 18 juni 2022 bekendgemaakt tijdens het European Design Festival in de Estlandse hoofdstad Tallinn.

Verve by Vruchtvlees herhaalt het kunststukje van vorig jaar. Het bureau voert met liefst zes nominaties opnieuw de lijst van kanshebbers aan. Kummer & Herrman en Dana Dijkgraaf slepen beide drie nominaties in de wacht. De vijf bureaus Clever°Franke, Haller Brun, Momkai, Studio Dumbar/Dept en Studio Luidspreker maken elk met twee projecten kans op een European Design Award.

De European Design Awards zijn in 2007 in het leven geroepen om de kwaliteit van Europees communicatiedesign te tonen, te vieren en te bevorderen. Ook streeft de organisatie er naar dat Europese ontwerpers elkaar ontmoeten, hun werk vergelijken, elkaar inspireren en een netwerk opbouwen. De prijs is een samenwerking tussen Europese designmedia en instanties, waaronder de BNO en haar uitgaven Dd Magazine en Dd Yearbook. Dat maakt het mogelijk om het werk en de winnaars internationaal breed onder de aandacht te brengen.
De winnaars worden bekend gemaakt tijdens het European Design Festival. Onder de noemer 'Beyond Design' staat daar – naast de feestelijke prijsuitreiking – een uitgebreid driedaags programma op stapel met verder een designconferentie, workshops, tentoonstellingen, Design Walks, Design Talks en diverse Studio Crawls.

Nederlandse kanshebbers per categorie:
10.1 Company Logo: Studio Luidspreker – Museum van Bommel van Dam
10.3 Motion Logo: Studio Dumbar/Dept – Spotify: Music + Talk
10.4 Printed Identity Applications: Studio Luidspreker – Museum van Bommel van Dam
10.5 Digital Identity Applications: Doordacht – Clients placed at the heart of Talenta's visual identity
                                                            Verve by Vruchtvlees – Brutal baroque, rocking opera (Nederlandse Reisopera)
                                                            Verve by Vruchtvlees – Building blocks for better banking (Tuum)
                                                            Verve by Vruchtvlees – Championing entrepreneurship (Flutterwave)
10.6 Integrated Identity Applications: Mels Broekman & Saar Manders – Dynamic identity for a theatre in motion (Schuur)
                                                            Verve by Vruchtvlees – Championing entrepreneurship (Flutterwave)
11.3 Book Cover Series: Kummer & Herrman – World of Art (Thames & Hudson)
11.4 Artistic Catalogue: Haller Brun – Momentum of Light (Zumtobel Group AG & Lars Müller Publishers)
                                                            Kummer & Herrman – Inner Disorder by Jérôme Sessini (Editorial RM)
11.5 Magazine: MacGuffin – MacGuffin Magazine Nº10
11.6 Annual Report: Dana Dijkgraaf – Appendix 2 (Genootschap Architectura et Amicitia)
                                                            Haller Brun – Momentum of Light (Zumtobel Group AG)
12.4 Product Catalogue: Zuiderlicht – Obsessed with Details (FORMANI)
12.5 Card & Flyer: Dana Dijkgraaf – Another Month, Another Paper (Fedrigoni Paper x Coers & Roest)
13.4 Music / Film Cover: Remco van Dun – Coloray's album Future Static (Atomnation Records & Intercept Records)
14.4 Mobile Apps: IN10 – digital art guide Depot Boijmans Van Beuningen
                                                            Momkai – audio-app De Correspondent
14.5 Motion Graphics: Studio Dumbar/Dept – D&AD
                                                             Verve by Vruchtvlees – Brutal baroque, rocking opera (Nederlandse Reisopera)
15.2 Corporate Illustration: Verve by Vruchtvlees – Championing entrepreneurship (Flutterwave)
15.4 Digital Infographics Clever°Franke – Changing Childhood Project (Unicef)
                                                             Clever°Franke – Monitoring the North-South Line (AMS Institute)
                                                             The Anderen – Spreadsheet Architectures: The Algorithm of Speculation (HNI)
16.1 Printed Self-Promotion: Dog and Pony – Razzle Dazzle Scarf
16.3 Self-Initiated Projects: Momkai – podcast Verwondering
17.4 Exhibition Design: Dana Dijkgraaf e.a. – Cadeau, Hoezo? (Stichting Nationaal Museum van Wereldculturen)
                                                             Kummer & Herrman – 'Haut, Stein' by Jakob Ganslmeier (Buchenwald and Mittelbau-Dora Memorials Foundation)
                                                             Tinker imagineers – National Monument Kamp Amersfoort

17.6 Student Project: Mart Veldhuis – Eigen Schuld
17.8 Printed Miscellaneous: Mina Abouzahra & ...,staat – newspaper One Square Meter Berber
                                                             studio de Ronners – Sponsland Manifesto (Gemeente Groningen, Provincie Groningen & Gras)

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken