[column] Pretty in pin #11

[column] Pretty in pin #11
  • Design
  • 7 mrt 2019 @ 08:29
  • 6741 x gelezen
  • Link
  • Edwin Visser
    Edwin Visser

    medeoprichter, directeur
    SOGOOD
  • Branding

Deel 11 van de serie op basis van het jaren zestig-speldjesarchief van Edwin Visser, directeur van designbureau SoGood.

Ibbeltje van Annie M.G. Schmidt, getekend door Fiep Westendorp, werd in de jaren zestig ingezet om Venz te promoten:

Daar sloten de speldjes mooi bij aan:

Het hagelt, het hagelt, grote korrels Venz!

Wat een kinderpret. Dit is iets waarin je jezelf herkent.

Zeeuws meisje is dan een stuk braver, zoals een Zeeuwse betaamt. De hele (kinder)boerderij kon je sparen:

Mooie voorbeelden van hoe je als merk een thema moet kiezen dat bij je past.

Dit is deel 11 van de serie op basis van het jaren ’60 speldjes archief van Edwin Visser, directeur van designbureau SoGood. Vijftig jaar later vormen ze een mooi tijdsbeeld en het is interessant te zien hoe merken zich destijds presenteerden en hoe zich dat verhoudt tot de tegenwoordige tijd.

Edwin Visser

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken