Fooddrome in het Villa Floragebouw gaat niet door
- Food-en-retail
- 22 jul 2014 @ 14:30
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - IntroductieInspiratieWinkelenFood
- 22 jul 2014 @ 14:30
- Redactie Food en Retail
Fooddrome had een soort Spaanse versmarkt moeten worden in het gebouw op het voormalige Floriadeterrein in Venlo. De plannen werden in 2013 aan de gemeente voorgelegd. De directie van Villa Flora – het groene kantoorpand waarin de versmarkt gevestigd zou worden – weet niet waarom de plannen zijn afgekeurd.
Volgens Omroep Venlo is het project gestrand op het onderdeel educatie. Dat was een belangrijke randvoorwaarde om in Villa Flora te kunnen starten. De plannen voor de Fooddrome werden in juni vorig jaar gepresenteerd. Groente- en fruittelers zouden hun producten er direct kunnen verkopen aan klanten. Daarnaast zouden er ook horecazaken gevestigd worden en kinderen zouden er terecht kunnen op de Kids University for Cooking.
Gevolgen
Wat de gevolgen zijn van het afketsen van Fooddrome voor de toekomst van Villa Flora zijn is nog onduidelijk. Eerder wilde de provincie Limburg het pand kopen voor ruim 17 miljoen euro, maar dat plan van gedeputeerde Twan Beurskens (VVD) ging uiteindelijk niet door. Het is nog niet duidelijk wat de financiële gevolgen zijn voor het niet doorgaan van Fooddrome. Dat laat de directeur van Villa Flora BV Serge van Dellen weten. ‘Uiteraard zijn we buitengewoon teleurgesteld dat Fooddrome op het laatste moment niet doorgaat. Op dit moment zijn we in kaart aan het brengen wat dat betekent. Als dat bekend is gaan we eerst onze aandeelhouders informeren’, aldus Van Dellen. Die aandeelhouders zijn de vijf regiogemeentes waaronder Venlo. De grote expositieruimte waar Fooddrome gevestigd zou worden staat al 1,5 jaar leeg en is zo’n 7.500 vierkante meter groot. De bouwkosten van het pand waren bijna 18 miljoen euro. (Bron: Omroep Venlo).
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Start pilot 'De Betere Kantine' 18-09-2025
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
- Dirk haakt stevig in op Prinsjesdag... 15-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes