Fooddrome in het Villa Floragebouw gaat niet door
- Food-en-retail
- 22 jul 2014 @ 14:30
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - IntroductieInspiratieWinkelenFood
- 22 jul 2014 @ 14:30
- Redactie Food en Retail
Fooddrome had een soort Spaanse versmarkt moeten worden in het gebouw op het voormalige Floriadeterrein in Venlo. De plannen werden in 2013 aan de gemeente voorgelegd. De directie van Villa Flora – het groene kantoorpand waarin de versmarkt gevestigd zou worden – weet niet waarom de plannen zijn afgekeurd.
Volgens Omroep Venlo is het project gestrand op het onderdeel educatie. Dat was een belangrijke randvoorwaarde om in Villa Flora te kunnen starten. De plannen voor de Fooddrome werden in juni vorig jaar gepresenteerd. Groente- en fruittelers zouden hun producten er direct kunnen verkopen aan klanten. Daarnaast zouden er ook horecazaken gevestigd worden en kinderen zouden er terecht kunnen op de Kids University for Cooking.
Gevolgen
Wat de gevolgen zijn van het afketsen van Fooddrome voor de toekomst van Villa Flora zijn is nog onduidelijk. Eerder wilde de provincie Limburg het pand kopen voor ruim 17 miljoen euro, maar dat plan van gedeputeerde Twan Beurskens (VVD) ging uiteindelijk niet door. Het is nog niet duidelijk wat de financiële gevolgen zijn voor het niet doorgaan van Fooddrome. Dat laat de directeur van Villa Flora BV Serge van Dellen weten. ‘Uiteraard zijn we buitengewoon teleurgesteld dat Fooddrome op het laatste moment niet doorgaat. Op dit moment zijn we in kaart aan het brengen wat dat betekent. Als dat bekend is gaan we eerst onze aandeelhouders informeren’, aldus Van Dellen. Die aandeelhouders zijn de vijf regiogemeentes waaronder Venlo. De grote expositieruimte waar Fooddrome gevestigd zou worden staat al 1,5 jaar leeg en is zo’n 7.500 vierkante meter groot. De bouwkosten van het pand waren bijna 18 miljoen euro. (Bron: Omroep Venlo).
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Lidl verrast met sterrestaurant voor iedereen
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- [column] Upfront: Het toppunt van #omdenken op 80m2
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in opkomst - AI schuift aan
- Bahadoer eerste Nederlandse chef in Dom Pérignon Society
- Heineken daagt voice note-cultuur uit
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bahadoer eerste Nederlandse chef in... 22-12-2025
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




